Tuesday, April 30, 2013

RAMADHAN DAH DEKAT

ASSALAMUALAIKUM

permulaan minggu yang tak berapa nk comey. lepas 2 mggu lepas kena gastrik teruk nie sesema + batuk pulak. paling tension bila batuk koi teruk bila malam. alahai. sian kat mak sbb dia yg dok berjaga nk urut bagai.

sorry mak. jap lagi adik p beli ubat batuk erk. dh dua malam tak tak boleh tido lena dok dengaQ bunyi batuk .

okeh. entry kali nie bukan nk cerita pasai batuk sgt pon. nk cerita pasai kain.

huhuhu dah nk masuk bulan LIMA esok.

ALLAH.

cepatnya masa berlalu. ramadhan dah dekat.

tahun nie kalau boleh la cik nk wat persiapan awai ckit brbanding tahun lepas. sbb nya tak mau gopoh-gopoh bila dh penghujung mula la nk kejar nk menghabiskan 30 juzuk.

tu tak masuk lagi dgn waktu-waktu kecemasan.

apapun nk kena planning awai-awai.

..............



# MOOD : TENSION NK MEMILIH, MEMBELI & MENCARI KAIN.


Friday, April 26, 2013

MOOD ME''RIBBON''

ASSALAMUALAIKUM

malam nie mood nk belajar cara-cara ikat riben.

maybe ka org len bnda nie nmpk remeh sgt-sgt tp pada cik benda nie paling leceh.

reja-reja halus org ppuan nie mmg bukan dlm kepakran cik la.

tapi Alhamdulillah.

selepas berusaha gigih cik boleh buat pon riben.

walaupun tak seperfect yg asal seperti yg d tunjuk dlm mr goggle tp cik mampu gak buat senirik.

horrreeeyyyyyyyyyyy







makanya tamatlah sudah kelas malam pada hari ini.

setelah buat beberapa sample so cik dh decide nk pilih sample manannti utk d jadikan dekorasi tambahan.

ALHAMDULILLAH.

ALLAH permudahkan cik utk menuntut  ilmu walau hanya gunakan pak cik google.

TAKBIR !!!

# apahal plak dh bunyi mcm berkempen ja nie.

Tuesday, April 23, 2013

KISAH IMAM # part 2 : DUGAAN

ASSALAMUALAIKUM

banyak betoi rencana setan nk kacau time time mcm nie.

mula-mula mmg ALHAMDULILLAH sgt-sgt.

terbaek lah walaupun sebelumnya tu ada jugak yg dok jadi punca tp boleh setel cara elok.

mai dh masuk nie ermmmm jem betoi.

dok mula dh cari pasai.

tekanan tekanan !!!!!

# makin d pikir makin sakit kepala makin serabut otak makin rasa nk trmuntah makin mudah la aku kena gastrik!!!

org len punca gastrik pasai tak makan aku punca gastrik sbb stress ~

Friday, April 19, 2013

KISAH IMAM # part 1 : DULU PERNAH ADA SEORANG SAHABAT

ASSALAMUALAIKUM 

hepy busau day buat kawan seopis cik AngguR!!!!
mood : mengarang puisi mcm zaman sekolah dulu ... 

SAHABAT

dulu pernah ada seorang SAHABAT. 
bila memandang terus jatuh hati. 
demi Allah mmg jatuh hati sesungguh-sungguhnya.
namun tak mampu nk d luah.
mampu pandang dr jauh ja. 

dulu pernah ada seorang SAHABAT. 
bila berselisih sahih tunduk kepala. 
demi Allah mmg malu sesungguh-sungguhnya. 
sbb dlm diam hati nie nk sgt dgn dia
namun tak termampu nk capai hasrat. 
sbb org sekeliling mencanang dia sudah ada si empunya. 

dulu pernah ada seorang SAHABAT 
tiap kali bertembung d jalan time balik reja 
hati mst kata
isk mamat nie lagi
mcm hantu plak dok ikut aku p ke mana-mana 
tapi 
demi Allah mmg trlampau suka sesungguh-sungguhnya
walaupun dok tau dia dh brpunya 
tgk dr jauh pn jadik la 

dulu pernah ada seorang SAHABAT 
bila d suruh brganding sama 
mesti rasa rimas
takut d kata amik org punya 
demi Allah mmg berharap sesungguh-sungguhnya
mohon mendapat peluang tetap bersama 

dulu pernah ada seorang SAHABAT 
selalu sgt larikan diri bila bersemuka 
tak tahu la sbbnya apa
smpi msg tak berbalas
smpi chat tak brjawab 
demi Allah hati pedih sesungguh-sungguhnya 
apalah salah aku kali nie
tak mampu jadikan teman 
sahabat pn dia tak mahu 

dulu pernah ada seorang SAHABAT
mencuri pandang dari jauh 
bila trpandang mata
terus lari hilang tah ke kemana-mana 
demi Allah rindu sesungguh-sungguhnya 
knp dia tak tetap d situ dan terus pandang erk 

kini 
apabila seorang SAHABAT yang dulu 
sudah mampu menapak ke depan
menerima segala mcm dugaan 
berdepan dgn satu ayat yg aku lafazkan 
demi Allah aku mahu sesungguh-sungguhnya 
maka terungkailah segala pertanyaan
tersingkaplah segala cerita 
menerima takdir DIA dgn redha 

ALHAMDULILLAH 

kini 
apabila seorang SAHABAT yang dulu 
tak lagi melarikan diri dgn aku 

apabila seorang SAHABAT yang dulu 
tak lagi malu bila brsemuka dgn aku 

apabila seorang SAHABAT yang dulu 
tak lagi lokek dgn perkataan bila brdebat dgn aku 

demi Allah aku bersyukur dgn sesungguh-sungguhnya 
d kembalikan semula dia
seorang SAHABAT yang dulu telah aku hilang 

semoga dia tetap menjadi SAHABAT aku 
di sini dan di sana 

dari dulu aku mahukan dia
hingga kini tetap mahukan dia
di sana juga tetap mahukan dia 

buat dia insan yang bernama SAHABAT 

tetaplah kamu di situ 
menemani aku 
dan jgnlah kamu meninggalkan aku seperti dulu 
kerana aku tak mampu utk kehilangan kamu sekali lagi 

demi Allah aku mahu kamu sesungguh-sungguhnya 
tetap mahukan kamu selamanya 

bertahanlah kamu utk terus menjadi SAHABAT ku !!!! 

# dah lama aku tak mengarang. sekali ari nie teringin pulak nk mengarang balik mcm dulu. maybe sbb tgh serabut dok pikir mcm mana nk setel. tp tak pa la pelan pelan kayuh insya Allah lama-lama abes jugak. dh d rencanakan DIA akn jadik mcm nie. 
REDHA REDHA REDHA !!!! 

DIA lebih hebat merancang brbanding kita.




Thursday, April 18, 2013

BETUL

 Assalamualaikum 

sekadar luahan perasan yg trpendam. semoga ia menjadi motivasi utk diri cik senirik. 

hooo oyeyyyyyy. !!!!

Btl hidup kita ni milik DIA. 
Dr Dia kita dtg kpd DIA kita kembali.

Btl kita d uji tanda kasih syg DIA kpd kita. Dugaan d bg sbb DIA nk kita merayu & merintih pd DIA. DIA rindu nk dgr suara kita utk memohon apa sj. 

Tapi kita selalu tewas. Rebah bila d uji. Bukan sbb tak mahu brjuang tp kdg2 kita rasa trlampau penat. Letih utk “sekolahkan” org sekeliling. 

Hidup kita semua ats rencana DIA. Kita hanya merancang tp DIA sebaik2 penentu. Barangkali kita sukakn sesuatu yg buruk utk kita & barangkali jugak kita membenci sesuatu yg sgt baik utk kita. DIA jugalah yg MAHA MENEGETAHUI. 

Takdir hidup kita dh DIA aturkan walaupn ada perkara yg mampu kita ubah dgn brdoa. Walaupun DIA dh tetapkn segalanya utk kita tp DIA juga blh ubah apa yg DIA rasa mahu. Sbb tu kita mesti senantiasa brdoa.

 
# DIA lebih BIJAK mengatur brbanding kita. Makanya jgnlah kita dok memandai2 tetapkan ketntuan diri kita @ org lain. Belajar utk terima kenyataan seandainya sesuatu yg kita harapkn tu kita tak dpt.

Friday, April 12, 2013

GASTRIK

ASSALAMUALAIKUM

dah seminggu cik tak update blog. mcm-mcm benda yang jadi nya.

selama seminggu nie cik d landa gastrik yg teruk. serisu kali nie mmg betul betul teruk Allah saja yang tau betapa sakit nya.

nk baring tak kena duduk tak kena berdiri tak kena.

d sbbkan tak trtahan sgt2 sakitnya cik cuti tak p reja 3 hari. hahah puas toi aih cek berehat d rumah plus ngan cuti sbtu ahad makanya 5 hari la dok umah.

ALHAMDULILLAH.

ari nie dh ok ckit walaupn rasa sakitnya tu masih terasa. kalo ikut kan dh sepatutnya kena inject.

tp tu la syg ke anggota badan la sgt tak mau d cucuk sana sini. dgn rela hati menahan sakit berhari hari mkn ubat ja.

semalam plak bijak bistari p makan makanan jamuan. alahai dh terasa pedas makanan tu siap boleh p tambah plak. pok cik dh bising nnti sakit tp degil. tambah jugak.

mana tak tambahnya. dh brp hari tk makan. dok hadap biskut JULIE's ja jemu dh ai.

semalam mmg pulun mkn la jugak walaupn tak abes.

tgh hari dh pulun mkn koey tiau hailam. tak pedas tp tk leh nkp dh. dan mkn separuh ja. ptg tu ha gaha pulun mkn bihun grg tu. mula mula amik sejemput ja. pasai nk rasa. isk mcm sedap pulak. pedas terasa tp gaha tambah.

haaa....mmg dapat habuan la. dh la petang tu hujan lebat selebat-lebatnya. drive pn mmg tak nmpk jalan. tawakal jgn masu klubang ja. bawa tk lepas 40km/j.

masa smpi kat simpang tiga tu dok agk nk singgah jap umah pok cik tp segan la pulak sorang sorang nk singgah. gagah la jugak balik.

aiyak tekanan lagi sekali jalan penuh ayaq. jemmmmmm !!!!!

kilat usah kata la smpi naik silau bijik mata.

ALAHAMDULILLAH.

last-last smpi jugak rumah. mak pulak kena gastrik. mmmm sian mak lepas cabut gg gastrik pulak.

dah tak tido semalaman teman mak. tido pn sat sat ja.

dengar dengar dh bunyi tepun suh mangkit subuh.

ALLAh dh memanggil mengadap. tekan snooze sat 2 3 kali. heheh ngantok kot tk lena.

pastu teringat mak tak lalu makan yg beli. mm mangkit gak la rebuih moi. \

pastu masak ayaq nk bancuh kopi ngan susu sat gi. siap2 semayang semua bru la masak semua.

oh letihnya badan. otak apatah lagi. dok teringat jugak. agk agk nnti kalau la dh kawen cm mana la cik erk.

nie tgh dok pening pening. kalau dapat bantai kan ka sedap kepala.

sekian cerita utk hari nie.

bulih cicah ngan garam sedap nie


Thursday, April 04, 2013

PUISI DR FB

Jika seorang isteri menangis dihadapanmu,
itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi..

Jika kau memegang tangannya saat dia menangis,

dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..

Jika kau membiarkannya pergi,
dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah,
kecuali didepan orang yang amat bermakna buat dirinya,
didepan orang yang dicintai dan disayangi dia akan menjadi lemah!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah,
hanya kerana dia sangat menyayangi dirimu wahai suami..
Maka dia sanggup menurunkan rasa EGOnya .

Wahai para suami…
Jika seorang isteri pernah menangis kerana dirimu,
Peganglah tangannya dengan penuh pengertian.

Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu,
disaat kau terperuk terlalu dalam.

Wahai para suami…
Jika seorang isteri menangis kerana dirimu,
Janganlah kau mensia-siakan dirinya…
Mungkin dengan tindakanmu itu, bakal merosakkan kehidupan kau dan dia..

Di saat dia menangis didepanmu,
Di saat dia menangis keranamu…
Lihatlah jauh kedalam matanya.
Dapatkah kau lihat dan kau rasakan betapa SAKITnya jiwanya menahan rasa dengan tindak tanduk perbuatan mu?

KATA-KATA HIKMAH

Sarang Labah Labah.....

Assalamualaikum..... Uikss..penuhnya sarang labah labah. . . Bila nak mula balik menaip ntah la. . . #moodrajinkemablilahkepadakuuuu...