GASTRIK

ASSALAMUALAIKUM

dah seminggu cik tak update blog. mcm-mcm benda yang jadi nya.

selama seminggu nie cik d landa gastrik yg teruk. serisu kali nie mmg betul betul teruk Allah saja yang tau betapa sakit nya.

nk baring tak kena duduk tak kena berdiri tak kena.

d sbbkan tak trtahan sgt2 sakitnya cik cuti tak p reja 3 hari. hahah puas toi aih cek berehat d rumah plus ngan cuti sbtu ahad makanya 5 hari la dok umah.

ALHAMDULILLAH.

ari nie dh ok ckit walaupn rasa sakitnya tu masih terasa. kalo ikut kan dh sepatutnya kena inject.

tp tu la syg ke anggota badan la sgt tak mau d cucuk sana sini. dgn rela hati menahan sakit berhari hari mkn ubat ja.

semalam plak bijak bistari p makan makanan jamuan. alahai dh terasa pedas makanan tu siap boleh p tambah plak. pok cik dh bising nnti sakit tp degil. tambah jugak.

mana tak tambahnya. dh brp hari tk makan. dok hadap biskut JULIE's ja jemu dh ai.

semalam mmg pulun mkn la jugak walaupn tak abes.

tgh hari dh pulun mkn koey tiau hailam. tak pedas tp tk leh nkp dh. dan mkn separuh ja. ptg tu ha gaha pulun mkn bihun grg tu. mula mula amik sejemput ja. pasai nk rasa. isk mcm sedap pulak. pedas terasa tp gaha tambah.

haaa....mmg dapat habuan la. dh la petang tu hujan lebat selebat-lebatnya. drive pn mmg tak nmpk jalan. tawakal jgn masu klubang ja. bawa tk lepas 40km/j.

masa smpi kat simpang tiga tu dok agk nk singgah jap umah pok cik tp segan la pulak sorang sorang nk singgah. gagah la jugak balik.

aiyak tekanan lagi sekali jalan penuh ayaq. jemmmmmm !!!!!

kilat usah kata la smpi naik silau bijik mata.

ALAHAMDULILLAH.

last-last smpi jugak rumah. mak pulak kena gastrik. mmmm sian mak lepas cabut gg gastrik pulak.

dah tak tido semalaman teman mak. tido pn sat sat ja.

dengar dengar dh bunyi tepun suh mangkit subuh.

ALLAh dh memanggil mengadap. tekan snooze sat 2 3 kali. heheh ngantok kot tk lena.

pastu teringat mak tak lalu makan yg beli. mm mangkit gak la rebuih moi. \

pastu masak ayaq nk bancuh kopi ngan susu sat gi. siap2 semayang semua bru la masak semua.

oh letihnya badan. otak apatah lagi. dok teringat jugak. agk agk nnti kalau la dh kawen cm mana la cik erk.

nie tgh dok pening pening. kalau dapat bantai kan ka sedap kepala.

sekian cerita utk hari nie.

bulih cicah ngan garam sedap nie


Comments

  1. bila kena gastrik boleh makan asam limau tue ke kak? huuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha tak mkn limau la syg....nk carik pasal kalo makn...akk mkn time meloya je...tp kalo dh sakit perut tu mmg tak mkn la satgi peniuh acid dlm perut

      Delete

Post a Comment

Popular Posts