Friday, April 19, 2013

KISAH IMAM # part 1 : DULU PERNAH ADA SEORANG SAHABAT

ASSALAMUALAIKUM 

hepy busau day buat kawan seopis cik AngguR!!!!
mood : mengarang puisi mcm zaman sekolah dulu ... 

SAHABAT

dulu pernah ada seorang SAHABAT. 
bila memandang terus jatuh hati. 
demi Allah mmg jatuh hati sesungguh-sungguhnya.
namun tak mampu nk d luah.
mampu pandang dr jauh ja. 

dulu pernah ada seorang SAHABAT. 
bila berselisih sahih tunduk kepala. 
demi Allah mmg malu sesungguh-sungguhnya. 
sbb dlm diam hati nie nk sgt dgn dia
namun tak termampu nk capai hasrat. 
sbb org sekeliling mencanang dia sudah ada si empunya. 

dulu pernah ada seorang SAHABAT 
tiap kali bertembung d jalan time balik reja 
hati mst kata
isk mamat nie lagi
mcm hantu plak dok ikut aku p ke mana-mana 
tapi 
demi Allah mmg trlampau suka sesungguh-sungguhnya
walaupun dok tau dia dh brpunya 
tgk dr jauh pn jadik la 

dulu pernah ada seorang SAHABAT 
bila d suruh brganding sama 
mesti rasa rimas
takut d kata amik org punya 
demi Allah mmg berharap sesungguh-sungguhnya
mohon mendapat peluang tetap bersama 

dulu pernah ada seorang SAHABAT 
selalu sgt larikan diri bila bersemuka 
tak tahu la sbbnya apa
smpi msg tak berbalas
smpi chat tak brjawab 
demi Allah hati pedih sesungguh-sungguhnya 
apalah salah aku kali nie
tak mampu jadikan teman 
sahabat pn dia tak mahu 

dulu pernah ada seorang SAHABAT
mencuri pandang dari jauh 
bila trpandang mata
terus lari hilang tah ke kemana-mana 
demi Allah rindu sesungguh-sungguhnya 
knp dia tak tetap d situ dan terus pandang erk 

kini 
apabila seorang SAHABAT yang dulu 
sudah mampu menapak ke depan
menerima segala mcm dugaan 
berdepan dgn satu ayat yg aku lafazkan 
demi Allah aku mahu sesungguh-sungguhnya 
maka terungkailah segala pertanyaan
tersingkaplah segala cerita 
menerima takdir DIA dgn redha 

ALHAMDULILLAH 

kini 
apabila seorang SAHABAT yang dulu 
tak lagi melarikan diri dgn aku 

apabila seorang SAHABAT yang dulu 
tak lagi malu bila brsemuka dgn aku 

apabila seorang SAHABAT yang dulu 
tak lagi lokek dgn perkataan bila brdebat dgn aku 

demi Allah aku bersyukur dgn sesungguh-sungguhnya 
d kembalikan semula dia
seorang SAHABAT yang dulu telah aku hilang 

semoga dia tetap menjadi SAHABAT aku 
di sini dan di sana 

dari dulu aku mahukan dia
hingga kini tetap mahukan dia
di sana juga tetap mahukan dia 

buat dia insan yang bernama SAHABAT 

tetaplah kamu di situ 
menemani aku 
dan jgnlah kamu meninggalkan aku seperti dulu 
kerana aku tak mampu utk kehilangan kamu sekali lagi 

demi Allah aku mahu kamu sesungguh-sungguhnya 
tetap mahukan kamu selamanya 

bertahanlah kamu utk terus menjadi SAHABAT ku !!!! 

# dah lama aku tak mengarang. sekali ari nie teringin pulak nk mengarang balik mcm dulu. maybe sbb tgh serabut dok pikir mcm mana nk setel. tp tak pa la pelan pelan kayuh insya Allah lama-lama abes jugak. dh d rencanakan DIA akn jadik mcm nie. 
REDHA REDHA REDHA !!!! 

DIA lebih hebat merancang brbanding kita.




6 comments:

  1. ecewah.

    moga moga saya kenal orangnya tu. kih kih kih.

    ReplyDelete
  2. begitu ke.....x sabar nak tunggu hari bahagia mr mrs makmum nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahahah percayalah padaku wahai kakak kecik

      Delete
  3. termasuk gak dalam blog cik anggur. haha. dahsat tol karang sajak panjang bjela...bleh buat buku ni....

    ReplyDelete

KATA-KATA HIKMAH

Winter Aid For Syria 2017

Assalamualaikum . . Mohon bantuan dipanjangkan post nie utk membantu umat Islam di Syria . . detail boleh tgk di FB  TELEKUNG PROJECT...