Thursday, December 18, 2014

BABY HERBAL CREAM

 
Assalamualaikum 

sebelum panjang lebar type nk mention siap siap tak dk dapat bayaran or duit lebih pn promosi benda alah nie. sekadar berkongsi kebaikan bila guna satu satu produk ja. 

ok. 

awai awai duku anak jangkit sesema dgn tok menakan. punyalah payah nak baik. serius bila ank kecik sesema dgn idung berair hoii susah hati ok. diatak lena tido kita lg tak lena. man nk lena nya dia tak leh nafas kot time tido idung trsumbat. 

masa tu dlm pantang lg kan. tak leh nk keluar cari barangplus.  nk shopping online pn masa agk trhad. ank bila tak sihat mmg merap. nk online huh jgn harap la leh shopping segala bagai. 

mula mula try guna Vicks baby. okey ckit la. tp still beringus lagi. bila dh habis pantang ja mula start reja nah survey terus kat mana boleh beli krim herbal nie. sebelum ni dok tgk testimoni org ja. plus ada kawan group whatsapp guna ke ank dia. mujarab katanya. 

makanya cari kt kedau Lunatots area Laguna Merbok. Alhamdulillah ada. 

sedikit info utk d kongsi bersama. 

BABY HERBAL CREAM RM 39.90 
(serius berbaloi. beli satu boleh pakai smpi 2 bulan setengah tu pn tgk pd penggunaan la kalo dok celet takma mau mmg cepat habis) 

Isi Kandungan:
  • 1. minyak kelapa dara
  • 2. ekstrak halia
  • 3. minyak kayu putih

BABY HERBAL CREAM TROPIKA – krim telon herba atau viks herba krim ini dirumus sebagai rawatan 2 dalam 1

1. Sebagai krim telon untuk mencegah dan merawat perut kembung, perut berangin, colics dan permasalahan lain yang biasa dihadapi oleh bayi.

2. Sebagai viks untuk merawat batuk, selsema dan wheezing – nafas berbunyi.

Krim ini dirumus menggunakan minyak kelapa dara, halia, minyak kayu putih serta beberapa lagi herba tropika. Ia tidak mengandungi sebarang bahan sintetik atau steroid atau parabens yang boleh menyebabkan masalah sampingan samada jangka pendek atau panjang. Krim telon herba / viks herba TROPIKA dijamin HALAL kerana ia dikilangkan sendiri oleh pengilang bumiputra Muslim tanpa melibatkan sebarang unsur atau bahan yang haram.

Kita pernah dikejutkan dengan berita minyak telon yang banyak digunakan oleh orang Islam di negara kita yang mengandungi bahan yang haram. Oleh itu beralihlah daripada mengguna produk-produk yang kita was-was kepada produk keluaran orang Islam yang pastinya selamat dan HALAL.

CARA PENGGUNAAN

Cara penggunaan krim telon herba / viks herba TROPIKA, rawatan 2 dalam 1
1. Sebagai krim telon - setiap kali selepas mandi sapukan krim pada telapak kaki bayi, perut dan sendi-sendi. Sapu dan gosok perlahan-lahan sehingga krim meresap ke dalam kulit. Krim ini apabila dipakai pada bayi ia tidak panas dan tidak mendatangkan radang kepada kulit bayi.
Amalkan penggunaan krim telon herba ini samada sebagai mencegah atau merawat perut kembung, peru tberangin dan colics. Bagi bayi yang belum gugur pusat, ketika menyapu krim pada perut elakkan menyapu krim di pusat tersebut. Bukanlah bahaya, cuma tidak mahu menyentuh bahagian yang masih sensitif.

2. Sebagai krim viks – apabila ada tanda-tanda selsema atau berhingus atau kahak yang boleh menyebabkan pernafasan berbunyi dan terganggu, sapu krim pada dada dan belakang bayi, buat seperti viks. Gosok-gosokkan krim pada dada bayi dan bahagian atas belakang, terutama ketika tidur malam, supaya wap krim disedut / hidu oleh bayi. InsyaAllah, selsema dan hingus akan berkurangan dan kahak akan keluar dan nafas berbunyi / wheezing akan berhenti. Ulangkan sapuan setiap 2 – 3 jam sekali sehingga masalah diatasi. Elakkan menyapu krim pada muka, pipi atau hidung. Bahagian-bahagian ini kulit lebih sensitif dan boleh berlaku radang kulit. Kami sarankan kepada ibu-ibu, kalau nak sapu di hidung, cubalah sedikit-sedikit dan perhatikan reaksi kulit bayi.
Kita juga tidak menggalakan menyapu krim pada muka, pipi atau hidung atau di tempat-tempat yang terdedah kepada sentuhan tangan bayi, kalau-kalau bayi menyentuh tempat-tempat tersebut kemudian dibawanya ke mata. Sebab itu kita sarankan disapu di dada dan di bahagian atas belakang dan dipakaikan baju untuk bayi tersebut.

Semua produk-produk TROPIKA boleh disimpan lama, tidak perlu disimpan di dalam peti sejuk, cukup ditutup rapat dan disimpan di tempat yang udara boleh berputar, jauh dari sinaran matahari dan juga suhu yang tinggi.

yg paling bestnya bukan ja baby boleh guna. mama babypn boleh guna. termasuk la tok tok wan. guna jugak. aritu MIL sakit perut. dia amik sapu ckit kt perut. Alhamdulillah cepat hilang katanya. selesa ja perut lepas tu. ni beli satu utk dia guna sbb batuk. boleh lena malam dh. 

so saya rekeman pd sesiapa yg baby kerap selsema, batuk batuk boleh la try beli & cuba pakai. dengan izin Allah mana tau lekas baik. 

moga bermanfaat utk semua !!!


10 comments:

  1. Alhamdulillah tq kak bgtau semua ni. Ila knkwn mejoriti xkawin lagi tu yg bila tya diorg terkial2 nk bgtau. Lps ni g cari cepat2 :)

    ReplyDelete
  2. bau dia punnnnn best sgt. kira jimat2 guna. guna time uwais sesema atau terpaksa mandi malam je hihihi. nanti kalau ada duit lebih boleh la guna selalu kot hihihi. vicks tu kesan dia mmg lambat sikit nak dapat kan huuuu

    ReplyDelete
  3. Kt mane bole beli baby herbal cream ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kt mna2 kedai jual herbal jamu pn ada.. sy beli rm30 di M3 mall taman melati.. murah ye..

      Delete
  4. Kt mane bole beli baby herbal cream ni

    ReplyDelete
  5. Sy ada jual..bole cod area ampang,klcc nd bangsar lrt..
    01133511896

    ReplyDelete
  6. Sy ada jual..bole cod area ampang,klcc nd bangsar lrt..
    01133511896

    ReplyDelete
  7. saya jual rm33 sahaja..whatsap 0103644926 atau whtssp beli borong ke 0103644926

    ReplyDelete
  8. saya jual rm33 sahaja..whatsap 0103644926 atau whtssp beli borong ke 0103644926

    ReplyDelete

KATA-KATA HIKMAH

ILUSI TAK BERTEPI - HIJAU