Tuesday, November 11, 2014

KISAH SI KECIK # NORMAL vs CZER



Assalamualaikum 

Sebelum nie ada entry pasai pengalaman bersalin. Lupa plak nk share.

Antara satu tips nk bagi rasa sakit permulaan nk brsalin tu tak terasa sangat. Saya makan kurma & minum air zam zam sepanjang dari kena tahan wad smpi la nk masuk ke bilik bersalin.

Mmg betul la apa yg tertulis dlm Quran. Petua Maryam masa nk lahirkn Nabi Isa. Makan kurma & minum air bersih.

Lepas masuk bilik brsalin tu dh tak leh nk makan minum dh haaa dia punya sakit tu ibarat mcm nk trcabut nyawa nie.

Rezeki saya agknya walaupn bukaan dh 8cm tapi dh d tetapkn dlm ketentuan Allah  saya kena brsalin cara bedah saya redha.

Sebut pasai brsalin czer nie, masa dlm pantang ada la dua tiga org mak cik mak cik yg mai melawat. Dr cara ckp tu mcm amboi lekehnya orgyg brsalin czer nie.

Alahai mak cik, untung la mak cik boleh brsalin normal. Meh saya toreh perut mak cik tgk baru tau sakitnya mcm mana. Brsalin normal abeh pantang dh settle dh. Just jaga makan bagai ja. Kami ni yg czer brtahun tahun pn ngilu toreh tu dok terasa.

Sbb kami yg brsalin czer nie org org yg kuat la Allah uji kami brsalin czer. Kalau saya redha perut d teroh kenapa mak cik mak cik dok pandang lekeh.

Hello !!! Saya pn merasa ok sakit nk brsalin, bukan tak usaha. Bukak pn dh banyak. Dh tak boleh jugak. Allah dh tetap kena czer. Kita tu siapa nk menidakkan ketentuan Allah.

5 comments:

  1. Allahuakhbar makcik ooi. Bersalin czer la paling sakit. Apa2 pun syukur alhamdulillah semua selamat

    ReplyDelete
  2. Lekeh la sbb kita ni xleh bsalin normal.xpala...nk wt camnakan

    ReplyDelete
  3. czer perut ditoreh sampai 7 lapisan. kalau normal lukanya kita boleh kat luar. kalau yang dalam perot ni masyaAllah Allah jela yang tau kan. moga akak sabar dan tabah

    ReplyDelete
  4. betul tu cik anggur dh bersalin ye.tahniah :)
    kna berpantang betul betul kan..

    ReplyDelete
  5. ZAMAN MAKCIK TU TAKDAK CZER.. TU YG DIA JAKUN SKET HIII

    ReplyDelete

KATA-KATA HIKMAH

Winter Aid For Syria 2017

Assalamualaikum . . Mohon bantuan dipanjangkan post nie utk membantu umat Islam di Syria . . detail boleh tgk di FB  TELEKUNG PROJECT...