Thursday, November 21, 2013

PERJALANAN KITA #7 SEBELUM BERTUKAR STATUS

Assalamualaikum

entry kali nie tak mau lagi bercerita bagai pasai majlis yg dah berlangsung. masih dlm mood terkejut sbb dh brtukar status. even entry nie pn sebenarnya d tulis awal tapi tak d postkan lagi sbb tak nk org tau dh brtukar status. just taip then save simpan senyap senyap. smpi masa nnti bru nk post.

hahahah. punyalah berahsianya saya nie. lgpn bukan niat saya tulis entry yg ada nie utk tatapan org sgt. saya tulis sbb nk simpan kenangan & pengalaman yg saya dh lalui tempohari. mana la tau nnti tua tua ank2 nk tau mcm mana perjalanan kisah dulu boleh la bukak blog & baca.

tu diaaa. jauh berangan. hahahaha.

okeh. pendekkan cerita.

mcm mana dlm sekelip mata saya boleh terbuka hati nk terima lamaran dia?

kami dr awai nya bukan la bercinta bagai nk rak mcm org lain. brmula sebagai kawan biasa then terus rapat & rapat. mcm saya rapat dgn org lain jugak.sapa yg kenal saya nie macam mana tau la perangai muLut becok saya yg mampu cakap apa saja dengan siapa saja.

 ALHAMDULILLAH salah satu kelebihan yg ALLAH bg.

dia kawan yg dr awalnya mmg saya tgk ja terus suka. serius masa mula mula masuk reja mmg dok aim ja tgk dia. tp apakn daya ramai sgt kata dia dh brtunang so tak nk la kacau kebahagiaan org lain.

bagi saya kalau betoi betoi suka & sayang org tu, biarkan dia bahagia dgn siapa dia yg mampu buat dia bahagia. tp kawan tetap kawan. smpikan satu masa tu ada satu kejadian yg tak nk saya sebut kami mcm lost cntct. walaupn jmpa selalu tp dh tak serapat mcm biasa.

lepas dh brtahun tahun. bila mana mcm mcm benda jadi kat saya. tetiba satu hari tu dia msg. dlm hati dok pelik dh. aik...mamat nie tetiba msg napanya. hahahha.

start dr situ la kami rapat balik. kena pulak time tu ada isu hangat. saya pn seperti dulu dok meluah perasaan aku yg sakit hati bagai nie kat dia.

dlm tak sedar saya trkeluar satu ayt.

"nak tau dak...org sebenarnya kan dari dulu lagi org suka kat dia tp tu la dh dia ada tunang org tak mau la kacau. " 

sekali dia jawab balik 

"org pn sebenarnya suka kat dia dr dulu lagi."

hamekkk. hilang teruih kesopanan & kesusilaan saya aritu. makanya trbongkarlah semua cerita yg selama nie trpendam.

perasaan????

perghh serius mmg trkejut. sapa yg tak trkejut kawan yg selama nie mmg la kita pn ada hati kt dia dlm senyap senyap tapi tak sangka la pulak dia pn ada hati dengan kita. dok igt sapa la kita nie yg dia nk. bila dh satu satu rahsia d sebalik cerita trbongkar baru la kami tau apa yg jadi sebenarnya sebelum nie antara kami.

tapi tak pa la. tu semua cerita lama. sebolehnya aku tak nk igt pn yg sedih sedih tu sakit hati kot. brtahun dok tgk dia dgn org lain. serius jeles.

ALAHAMDULILLAH. 

sepertimana yg Allah dh jnjikan pada kita. kalau org tu jodoh kita sejauh mana kita lari, sebanyak mana ujian yg terpaksa kita hadapi kalau dia dh d tetapkn utk kita pasti kita akn dapat jugak. antara cepat dgn lmbat ja.
ALLAH mmg sebaik baek perancang. DIA biarkan kami trsalah pilih org dulu sebelum kami mendapat antara satu sama lain. ALHAMDULILLAH kamu sudah hampir menjadi milik saya. doa sedari dulu kini ALLAH dh makbulkan.

dia satu-satunya lelaki yg tak mahu brtangguh utk memiliki. awal2 dia dh bgtau nk masuk meminang. family pn dh d tunjuk. ALHAMDULILLAH katanya sekali nie mama ayah dia berkenan sgt. jugak mintak d percepatkn. apapn sebelum keputusan muktamad saya minta masa dr dia. bukan utk brfikir tp utk saya brmohon pd DIA. mohon petunjuk belas ihsan & kasih syg DIA. saya tekad dlm diri sebelum smpi masa saya terikat dgn dia sebagai tunangan, 30 juzuk mesti d habiskan.

ALHAMDULILLAH , usai subuh Jumaat pada hari majlis saya selesai khatam 30 juzuk. lembaran demi lembaran surat cinta dr DIA saya lagukan sebaik mungkin selama 3 bulan.  tiap kali lepas alunan saya brdoa dgn sesungguhnya sungguhnya pd DIA utk bantu saya buat leputusan yg terbaek. trbaek utk diri saya. terbaek utk keluarga saya. terbaek jugak utk dia dan keluarga dia.

pohon sungguh sungguh.
pohon petunjuk agr tak trsalah buat keputusan.
pohon belas ihsan agar tak trsalah buat pilihan.
pohon kasih sayang agr tak trsalah letak pengharapan.
pohon sesungguhnya pada DIA
agar DIA mampu menetapkan hati saya
semangat saya
akal fikiran saya utk buat keputusan yg terbaik

ALHAMDULILLAH

subuh pagi Jumaat tu subuh yg terakhir saya sebelum jadi tunangan org. dlm hati dh terasa lega sgt sgt. tak dak rasa ketar walau sedikit pn. sbb saya dh betul betul yakin dgn keputusan yg saya buat.

pegangan saya cuma satu

"YAKINLAH DENGAN JANJI-JANJI ALLAH" 

tak mungkin DIA menganiaya hamba-hamba yg memohon pertolongan & petunjuk dr DIA. dan pd DIA juga saya brgantung harap dgn sesungguh sungguhnya.

kepada kamu wahai si TUNANG
berterima kasihlah pada DIA kerana telah membuka pintu hati ku utk redha memilih kamu sebagai bakal zauj ku.  




4 comments:

  1. Alhamdulilah tahniah kak sebab dah berjaya melalui semua fasa-fasa tue, doa kira moga kebahagiaan sentiasa bersama akak hingga ke jannah. tumpang gembira tuk akak. tp apakan daya, kami xdpt tgk hari bahagia akak ;(

    ReplyDelete
    Replies
    1. akk perlukan doa dr kiera sekeluarga.....doakn akk erk

      Delete
  2. jodohkan rahsia Allah....alhamdulillah... jodoh yang terbaik untuk cik sue, lepas dh lalui segalanya pasti lebih manis bila dah bersatu

    ReplyDelete

KATA-KATA HIKMAH

Winter Aid For Syria 2017

Assalamualaikum . . Mohon bantuan dipanjangkan post nie utk membantu umat Islam di Syria . . detail boleh tgk di FB  TELEKUNG PROJECT...