Thursday, February 28, 2013

ISTIKHARAH DIA SEORANG HAMBA ALLAH

Assalamualaikum 

pagi nie cik d kejutkan ngan satu sms dr seorg hamba Allah.

dia seorg hamba Allah yg cik kenal sgt2.

dia seorg hamba Allah yg pernah cik senangi perangai & sikap dia.

dia seorg hamba Allah yg pernah cik cuba nk dekati sebagai sahabat.

tapi sygnya tak berkesumpitan.

mulanya igtkn msg biasa biasa saja sbb lama tak tak brjmpa & brtanya khabar. al maklum la kt tempat reja cik nie org masuk keluar  ikut musim. keluar yg lama masuk yg baru.

tapi ada sesuatu dr msg tu yg buat cik brderau darah jugak.


















berderau rasa darah bila baca SMS yg bunyi nya mcm tu.

ALLAH 

knp mesti saat saat mcm nie timbui isu yg mcm nie. betul la apa yg d janjikan.

bila mana d berikan sesuatu akn d amik dr kita sesuatu.

apabila d timpa musibah maka d sebaliknya akn d berikan kebaikan yg tak trnilai.

d sebalik kesusahan akn ada seribu kebaikan yg trselindung.

seriusly.

otak cik jadi buntu, semak, serabut semua ada.

tak kan la nk kata solatnya tu bohong pulak. mmg tak patut sbb kita tak tau apa yg ALLAH dh rencana utk kita. nk mengiakan lagi la semak.

tak dak kudrat nk pikir benda benda mcm nie time time mcm nie. kalo bola boleh d katakan waktu waktu kecederaan dah nie.

makanya dgn apa jua keadaan yg kurang menyenangkan yg dok jadi dlm kehidupan cik skrg nie buat cik trpikir. samada ALLAH tgh bg petunjuk pd cik utk pikir lg dan lg & buat keputusan yg terbaek ataupun yg dtg nie sekadar salah satu dr[pd serpihan ujian drpd ALLAH utk cik kuatkn pendirian cik.

seperti yg d janjikan jugak syaitan akn terus menggangu ank adam yg berusaha utk menuju ke arah kebaikan. maka d timbulkan rasa was was @ ragu ragu dlm diri ank adam.

d hembuskan api kemarahan utk memecah belahkan segala ikatan yg ada.

d penuhi ruang kesunyian dgn anasir anasir jahat supaya masuk utk buat rosak perasaan.

aiyak...knp mst kena rasa semua benda nie erk.

ALLAH !!!!!!! 

bagi cik masa nk pikir cam mana nk setel segala kekusutan semak samun dlm kepala otak cik nie.

arghhh.

dlm otak tak de ruang lain dh nk pikir bnda2 cm nie melainkan minggu depan nun 7 &8 hb mac external auditor nak mai pulak dahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


# Saya bukan tak suka awak TEXT dgn org lain.
 Tapi saya takut bila kita bergaduh, dia akan ada bersama dengan awak. 
Dan awak akn lupa saya. #

Monday, February 25, 2013

ISO ISO ISO

Assalamualaikum 

tak tau nk update apa dlm blog. idea tak mari. sbb apa erk. trlampau serabut agk nya. pastu tak reti2 nk luah kt sesapa.

alhamdulillah. setakat nie semua nya brjalan ngan lancar. apa yg d rancang alhamdulillah ALLAh dh permudahkan.

buat reja selagi mana mmpu. insyaAllah target yg d bagi pd diri seniri ujung bulan 3 mesti setel semuanya.

walaupn kadang-kadang kemalasan melanda diri tapi mau tak mau kena pulun buat jugak.

ohoiii....ISO oii harap2 la Allah permudah & percepatkan bg bulih dapat.

biaq lega ckit kepala otak nie.



Wednesday, February 20, 2013

HUKUM KARMA

ASSALAMUALAIKUM 


pagi nie terkejut betoi bila baca cerita pasai artis tu putus tunang. umm nk komen lebey lebey pn tak leh gak sbb kita tak tau keadaan sebenar Org tu.

pernah jadi kat cik. kes lebih kurang mcm nie jugak la tp cik bukan d pihak yg melakukan tp d pihak yg terkena tempias org yg buat.

bila mana org tu  beria-ria brsumpah bagai junjung Quran semua siap dlm masjid lagi menidakkan perlakuan dia yg udah terang lg brsuluh. haa bayangkanlah mcm mana hati nie mulanya ohoiiii panas kot. bukan panas sebab kecwa dia curang tp hangin sbb dia tipu.

kalau dia ngaku kn senang. cik tak marah dendam jauh sekali. nahhh tgk skrg orgtu dh berumah tangga alhamdulillah cik mampu trsenyum. doakn kebahagiaan dia & pasangan. moga dia berbahagia dunia & akhirat.

satu ja cik pegang dlm idup. mak cik pesan

BIAR KITA KETINGGALAN ZAMAN JGN KITA KETINGGALAN CINTA

CINTA DUNIA bagi cik hanyalah sisa saki baki dunia saja. tak yah la dok meratap meraung menages bagai. dh trtulis la luh mahfuz dia bukan jodoh kita. redha sja la. tu yg terbaek.percayalah redha tu lebey menenangkan hati brbanding brdendam. idup pn tak senang kepala serabut hati kacau.

ari  nie cik byk dgr cerita tentang kesusahan dia.

ALLAH .....

serius sebagai sahabat cik kesian sgt2. bukan sbb ada perasaan ka apa tp sebagai sahabat kepada org yg pernah rapat & hadir dlm idup cik dulu cik terasa jugak kesusahan dia. sbb cik tau tahap dia tara mana. d depana mata org lain mmg org nmpk cool & maintain. tp cik dh trlampau kenal sgt2.

saat2 mcm nie dia perlukan sokongan. tp maaflah cik tak mmpu nk meyokong lebih dr tu.

dia dh ada dunia dia mcm tu jugak cik dh ada dunia cik.

apa yg jd buat cik trpikir & mengajar diri cik balik. sebagai mana kita menyakitkan hati org lain, memalukan org lain, bukak aib org lain & sebagainya ALLAH akn bagi kita peluang utk merasa "nikmat" perasaan tu jugak. tak cepat lamabat pn merasa jugak kita nnti.

bukan niat cik nk mendoakan dia merasa. sebolehnya cik tak nk dia rasa pn. cuma sekadar peringatan  pd diri senirik ja.

jgn sesekali kita brbuat kejahatan pd makhluk ALLAh tak kira la org ka menatang ka pokok ka apa2 ja la.

semua yg ada d dunia nie hak milik ALLAH.

HUKUM KARMA alam ....brbuat baik d balas baik brbuat jahat d balas jahat. 






Tuesday, February 19, 2013

GERAM !!!!!!

ASSALAMUALAIKUM 

sesungguhnya otak cik dah tepu, penuh & melimpah ruah dh dgn dokumen utk audit nie. byk yg nk kena prepare rupanya. bukan senang nk dptkn ISO nie. leceh & renyah sesuangguh sungguhnya.

dlm reja dok belambak nie cik boleh plak malas. haha dr mggu lepas lagi. dok bz buat benda lain. mmg pulun abis-abisan la buat. alhamdulillah dh setel 2 kerja. ada lagi reja ygperlu  d setelkan segera. insyaAllah arap arap semuanya selesai ngan baek.

ari nie mood nk buat reja dh mai balik. dok belek report audit yg lepas. kalo ikut kn dh 3 kali audit.

serius tekanan bila baca. koi lama  baca koi pening.

bukan nk kata la kan walaupn dh bg guideline cmmana nk audit tp dok buat bnda merapu2 jugak. aiyak. mau tak mau cik kena p auidt balik senirik. nie yg menyampasssss.

ibarat buat reja dua tiga kali. nie pn salah satu sbb cik lg tambah malas nk buat reja.

ohoiii.....tolonglah. kalau tak tau tanya. tak salah aih kalau kita tanya tak dk nk rugi sekupang. nie dok buat pndai pndai hasil mcm hampeh. kalau tak menyushkn org tak pa gak nie. ermmm...malas nk ckp apa lagi dh.

lg bek cik p buat senirik semua setel terus.

haa paling  hangin sekali ada satu bahagian tu tak reti reti nk setelkn reja dia. buat nk grand grand tp bukti tarak. nie lagi satu nk kena cepuk. dh brp lama dh dok bg masa peluang buat. kita tlg buat dia kaat kita buat tak sesempoi dia buat. suh dia buat tp hasilnya menyakitkn hati mata minda jantung paru-paru semua ada.

nk marah dok pikiaq brdosa. SABARLAH SABARIAH oiiii.

tapi kn ngan situasi yg jd nie cik pegang satu ja.

"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat seksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya."

(Surah Al-Baqarah 2: Ayat 286)


bila mana cik kena buat balik reja org yg tak brp yg betoi tu cik dpt belajar.

belajar apa yg salah & apa yg betoi.

belajar nk paham apa yg d kehendaki sebenarnya.

tak rugi pn bila jadi mcmnie. walaupn permulaan nya cik rasa mcm menyusahkn tp ALHAMDULILLAH ada hikmah d sebalik kesusahan yg ALLAh bg pd cik

lepas nie jgn main main k.

sebut je clause mana cik boleh jwb. hahah a

tambah-tambah clause 4.

aipppppppppppp .......apasal dokumen tak sistematik nie !!!!! hahahhaha 




Saturday, February 16, 2013

KESERABUTAN KEKEPALAAN

ASSALAMUALAIKUM

arghhhhhhhhhhhh tensionnyaaaaaaaaaaaaaa.....

koi lama koi banyak nk kena buat

koi lama koi banyak nk kena prepare

koi lama koi dekat

koi lama koi takut

koi lama koi serabut

koi lama koi semak

Tuesday, February 05, 2013

LAMA LAGI KA ERK ...

ASSALAMUALAIKUM

adoiyai. lama lagi ka erk yg perlu cik tunggu.

rasa mcm tak sabaq sabaq sgt dah nk bgtau tapi tu la org yg bertanggungjawab tak dak dengaq berita pa pon lagi.

tak bgtau pn bila nk cakap. bila nk bg intro semua.

hari dh makin dekat. tapi apa pn tak jalan lagi nie.

serabut. serabut !!!!

tolongggggggggggggggggggggggg !!!!!!!!

tak dak kaitan ngan keadaan sebenar k !

KATA-KATA HIKMAH

Winter Aid For Syria 2017

Assalamualaikum . . Mohon bantuan dipanjangkan post nie utk membantu umat Islam di Syria . . detail boleh tgk di FB  TELEKUNG PROJECT...