Tuesday, February 19, 2013

GERAM !!!!!!

ASSALAMUALAIKUM 

sesungguhnya otak cik dah tepu, penuh & melimpah ruah dh dgn dokumen utk audit nie. byk yg nk kena prepare rupanya. bukan senang nk dptkn ISO nie. leceh & renyah sesuangguh sungguhnya.

dlm reja dok belambak nie cik boleh plak malas. haha dr mggu lepas lagi. dok bz buat benda lain. mmg pulun abis-abisan la buat. alhamdulillah dh setel 2 kerja. ada lagi reja ygperlu  d setelkan segera. insyaAllah arap arap semuanya selesai ngan baek.

ari nie mood nk buat reja dh mai balik. dok belek report audit yg lepas. kalo ikut kn dh 3 kali audit.

serius tekanan bila baca. koi lama  baca koi pening.

bukan nk kata la kan walaupn dh bg guideline cmmana nk audit tp dok buat bnda merapu2 jugak. aiyak. mau tak mau cik kena p auidt balik senirik. nie yg menyampasssss.

ibarat buat reja dua tiga kali. nie pn salah satu sbb cik lg tambah malas nk buat reja.

ohoiii.....tolonglah. kalau tak tau tanya. tak salah aih kalau kita tanya tak dk nk rugi sekupang. nie dok buat pndai pndai hasil mcm hampeh. kalau tak menyushkn org tak pa gak nie. ermmm...malas nk ckp apa lagi dh.

lg bek cik p buat senirik semua setel terus.

haa paling  hangin sekali ada satu bahagian tu tak reti reti nk setelkn reja dia. buat nk grand grand tp bukti tarak. nie lagi satu nk kena cepuk. dh brp lama dh dok bg masa peluang buat. kita tlg buat dia kaat kita buat tak sesempoi dia buat. suh dia buat tp hasilnya menyakitkn hati mata minda jantung paru-paru semua ada.

nk marah dok pikiaq brdosa. SABARLAH SABARIAH oiiii.

tapi kn ngan situasi yg jd nie cik pegang satu ja.

"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat seksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya."

(Surah Al-Baqarah 2: Ayat 286)


bila mana cik kena buat balik reja org yg tak brp yg betoi tu cik dpt belajar.

belajar apa yg salah & apa yg betoi.

belajar nk paham apa yg d kehendaki sebenarnya.

tak rugi pn bila jadi mcmnie. walaupn permulaan nya cik rasa mcm menyusahkn tp ALHAMDULILLAH ada hikmah d sebalik kesusahan yg ALLAh bg pd cik

lepas nie jgn main main k.

sebut je clause mana cik boleh jwb. hahah a

tambah-tambah clause 4.

aipppppppppppp .......apasal dokumen tak sistematik nie !!!!! hahahhaha 




2 comments:

  1. amboi lawa kek....

    untuk ehem ehem ker?

    p/s: bila keja dgn ramai org ni memang tahap kesabaran selalu diuji

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik gk pic tu ihsan google maa tak dak kaitan idip mahu pon mati hahahahha

      p/s : payah buat reja dh org yg tk pndai tp buat2 pndai....

      Delete

KATA-KATA HIKMAH

Sarang Labah Labah.....

Assalamualaikum..... Uikss..penuhnya sarang labah labah. . . Bila nak mula balik menaip ntah la. . . #moodrajinkemablilahkepadakuuuu...