HUKUM KARMA

ASSALAMUALAIKUM 


pagi nie terkejut betoi bila baca cerita pasai artis tu putus tunang. umm nk komen lebey lebey pn tak leh gak sbb kita tak tau keadaan sebenar Org tu.

pernah jadi kat cik. kes lebih kurang mcm nie jugak la tp cik bukan d pihak yg melakukan tp d pihak yg terkena tempias org yg buat.

bila mana org tu  beria-ria brsumpah bagai junjung Quran semua siap dlm masjid lagi menidakkan perlakuan dia yg udah terang lg brsuluh. haa bayangkanlah mcm mana hati nie mulanya ohoiiii panas kot. bukan panas sebab kecwa dia curang tp hangin sbb dia tipu.

kalau dia ngaku kn senang. cik tak marah dendam jauh sekali. nahhh tgk skrg orgtu dh berumah tangga alhamdulillah cik mampu trsenyum. doakn kebahagiaan dia & pasangan. moga dia berbahagia dunia & akhirat.

satu ja cik pegang dlm idup. mak cik pesan

BIAR KITA KETINGGALAN ZAMAN JGN KITA KETINGGALAN CINTA

CINTA DUNIA bagi cik hanyalah sisa saki baki dunia saja. tak yah la dok meratap meraung menages bagai. dh trtulis la luh mahfuz dia bukan jodoh kita. redha sja la. tu yg terbaek.percayalah redha tu lebey menenangkan hati brbanding brdendam. idup pn tak senang kepala serabut hati kacau.

ari  nie cik byk dgr cerita tentang kesusahan dia.

ALLAH .....

serius sebagai sahabat cik kesian sgt2. bukan sbb ada perasaan ka apa tp sebagai sahabat kepada org yg pernah rapat & hadir dlm idup cik dulu cik terasa jugak kesusahan dia. sbb cik tau tahap dia tara mana. d depana mata org lain mmg org nmpk cool & maintain. tp cik dh trlampau kenal sgt2.

saat2 mcm nie dia perlukan sokongan. tp maaflah cik tak mmpu nk meyokong lebih dr tu.

dia dh ada dunia dia mcm tu jugak cik dh ada dunia cik.

apa yg jd buat cik trpikir & mengajar diri cik balik. sebagai mana kita menyakitkan hati org lain, memalukan org lain, bukak aib org lain & sebagainya ALLAH akn bagi kita peluang utk merasa "nikmat" perasaan tu jugak. tak cepat lamabat pn merasa jugak kita nnti.

bukan niat cik nk mendoakan dia merasa. sebolehnya cik tak nk dia rasa pn. cuma sekadar peringatan  pd diri senirik ja.

jgn sesekali kita brbuat kejahatan pd makhluk ALLAh tak kira la org ka menatang ka pokok ka apa2 ja la.

semua yg ada d dunia nie hak milik ALLAH.

HUKUM KARMA alam ....brbuat baik d balas baik brbuat jahat d balas jahat. 






Comments

  1. setuju ngn akak buat baik di balik baik begitu jugak sebaliknya. kira pun dah rasa sakitnya cinta dan Alhamdulilah berkat semangat keluarga kwn2 dan yg penting dekat dengan Allah semuanya sekarang manis dan indah. mendoakan akak jugak begitu amin :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. time kaseh kira...semoga apa yg hilang akn Allah ganti dgn yg lebih baek insyaAllah ~

      Allah tak penah beban kn kita dgn dugaan yg melebihi kesanggupan kita.....

      Delete

Post a Comment

Popular Posts