Thursday, February 28, 2013

ISTIKHARAH DIA SEORANG HAMBA ALLAH

Assalamualaikum 

pagi nie cik d kejutkan ngan satu sms dr seorg hamba Allah.

dia seorg hamba Allah yg cik kenal sgt2.

dia seorg hamba Allah yg pernah cik senangi perangai & sikap dia.

dia seorg hamba Allah yg pernah cik cuba nk dekati sebagai sahabat.

tapi sygnya tak berkesumpitan.

mulanya igtkn msg biasa biasa saja sbb lama tak tak brjmpa & brtanya khabar. al maklum la kt tempat reja cik nie org masuk keluar  ikut musim. keluar yg lama masuk yg baru.

tapi ada sesuatu dr msg tu yg buat cik brderau darah jugak.


















berderau rasa darah bila baca SMS yg bunyi nya mcm tu.

ALLAH 

knp mesti saat saat mcm nie timbui isu yg mcm nie. betul la apa yg d janjikan.

bila mana d berikan sesuatu akn d amik dr kita sesuatu.

apabila d timpa musibah maka d sebaliknya akn d berikan kebaikan yg tak trnilai.

d sebalik kesusahan akn ada seribu kebaikan yg trselindung.

seriusly.

otak cik jadi buntu, semak, serabut semua ada.

tak kan la nk kata solatnya tu bohong pulak. mmg tak patut sbb kita tak tau apa yg ALLAH dh rencana utk kita. nk mengiakan lagi la semak.

tak dak kudrat nk pikir benda benda mcm nie time time mcm nie. kalo bola boleh d katakan waktu waktu kecederaan dah nie.

makanya dgn apa jua keadaan yg kurang menyenangkan yg dok jadi dlm kehidupan cik skrg nie buat cik trpikir. samada ALLAH tgh bg petunjuk pd cik utk pikir lg dan lg & buat keputusan yg terbaek ataupun yg dtg nie sekadar salah satu dr[pd serpihan ujian drpd ALLAH utk cik kuatkn pendirian cik.

seperti yg d janjikan jugak syaitan akn terus menggangu ank adam yg berusaha utk menuju ke arah kebaikan. maka d timbulkan rasa was was @ ragu ragu dlm diri ank adam.

d hembuskan api kemarahan utk memecah belahkan segala ikatan yg ada.

d penuhi ruang kesunyian dgn anasir anasir jahat supaya masuk utk buat rosak perasaan.

aiyak...knp mst kena rasa semua benda nie erk.

ALLAH !!!!!!! 

bagi cik masa nk pikir cam mana nk setel segala kekusutan semak samun dlm kepala otak cik nie.

arghhh.

dlm otak tak de ruang lain dh nk pikir bnda2 cm nie melainkan minggu depan nun 7 &8 hb mac external auditor nak mai pulak dahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


# Saya bukan tak suka awak TEXT dgn org lain.
 Tapi saya takut bila kita bergaduh, dia akan ada bersama dengan awak. 
Dan awak akn lupa saya. #

4 comments:

  1. Allah....

    tak tau la napa kami rasa sebak...

    mungkinkah ini yang ditakdirkan untuk ampa? mungkin kah ini takdir ampa??

    buat la istiqarah juga untuk kita tengok hasilnya... kadang2 tak semestinya dapat melalui mimpi tapi mungkin juga Allah akan buka jalan dan permudahkan untuk ampa, siapa tahu kan??

    ReplyDelete
    Replies
    1. gk : terasa sebak jugak ka..ingtkn rasa sorang2 tdi... Allah ~

      tak trmampu rasanya nk hadapi semua nie tp Allah dh jnjikn kt kita kan DIA bg setakat yg kita mmpu....

      seris rasa sebak.... tak mmpu nk bg jawapan cm mana

      Delete
  2. salam..sue, rasa nya betul kata gk tu..sue pun istikharah sama..mohon kepada Allah petunjuk dan sekiranya dia jodoh sue..akan dipemudhkan segala urusan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam kak shida : ermmm insyaAllah sue akn solat jugak...semoga Allah permudahkan bg sue semuanya..saat genting mcm nie semua bnda mai....kusut rasa otak sue nie

      Delete

KATA-KATA HIKMAH

Sarang Labah Labah.....

Assalamualaikum..... Uikss..penuhnya sarang labah labah. . . Bila nak mula balik menaip ntah la. . . #moodrajinkemablilahkepadakuuuu...