FOLLOW ME

Saturday, July 23, 2011

MAKANAN PELIK PELIK


ASSALAMUALAIKUM 

aduhai la kasihan blog cik AngguR tak d hapdate sekerap dulo..maap erk cayunk cik AngguR bz bangat ngan reja yg ada...patot nya mlm semalam cik AngguR nk hapdate dh sotry mory tp d sebab kn trlalu letey sesangat d tambah pulak ngan mOOd mcm hampeh so tak jadik la nk hapdate nya..... 

okeh !!!malam nie cik AngguR nk share satu story pasai makanan..nyum2....semua org pasti da makanan kegemaran masing masing kan betoi dak..trmasuk gak cik AngguR da makanan yg cik AngguR suka makan..ahakz...tp malam nie kita bukan nk cerita pasai makanan fav okey...malam nie cik AngguR nk cerita pasai makanan pelik... 

topik nie ley trkeluaQ bila cik AngguR melapangkan masa sembang2 ngan salah seorg student cik AngguR petang jumaat aritu...da dua org student Cina yg ada ukt intake kali...so dr satu bab ke satu bab cik AngguR try brkongsi cerita smpi la masuk bab makanan....

nak tahu apa makanan pelik yg depa nie penah makan dak???? 

jeng jeng jeng ~.... 

jom kita sharing maring but not daring ngan cik AngguR okey  ...... 

MAKANAN PELIK PELIK 

ikut cerita dr student cik AngguR tu lipas nie rasa nya sgt2 la ranggup mcm biskut bila dh d goreng...ermm agak2 ada tak mcm biskut TIGER erk?? 


haaaaa....menu utk katak yg paling best ialah bila d masak sup & goreng adehh tak dapat bayang aih cm na katak nie bila dh d buat sup...bahagian yg paling banyak isi sekali part kaki katak...depa kata manyak sedappppp ~ 

menu seterusnya nie dia.....biawak masak kicap..d makan ngan pulut..huhu cik AngguR penah dgr pasai kes makan biawak nie masa zaman skolah dulu igtkn main2 rupany abetoi adehh... ~ 
 
jgn trgezut okeh bila tgk gmbQ nie...serius ni bukan bnda mean2...cik AngguR mula2 dgQ pon cm aik biaQ AnggUr dak nie makan boya tp tu la kenyataan nya ~ 

student cik AngguR ckp kura kura lebey sedap kalo d buat jeli.....yummy ~...masalahnya yummy ke kalo masuk tekak cik AngguR ney? 

kalo ulaQ nie semua tau dah kan...tp agk2 la kn pa menu terbaek utk masak ulaQ nie erk?renung renung kan  pikir2 kan menu yg sesuai utk masak tgh ari esok hahahah.... 

depa tak makan mak tebuan & bapak tebuan nahhh...hahahah jgn pikaQ kot laen tau depa makan ank tebuan ja..katanya utk dapatkn kekuatan dalaman terutamanya utk sang jejaka idaman malaya ~ perghhh ya ka erk?
tau dak nie apa benda...menatang nie nama nya SEA HORSE student cik Anggur kata kuda laut nie boley d beli kt kedai ubat cina tp bukan beli idop2 la...kuda nie d keringkan & d jual secara timbang....dengaQ kata harga nya perghh super mahai...salunya d buat sup urmmmmmmmm.... ~  





Sesungguhnya Allah baik dan tidak mengabulkan (menerima) kecuali yang baik-baik. Allah menyuruh orang mukmin sebagaimana Dia menyuruh kepada para rasul, seperti firmanNya dalam surat Al Mukminun ayat 52: "Hai rasul-rasul, makanlah dari makanan-makanan yang baik-baik dan kerjakanlah amal yang shaleh." Allah juga berfirman dalam surat Al Baqarah 172: "Hai orang-orang yang beriman makanlah di antara rezeki yang baik-baik." Kemudian Rasulullah menyebut seorang yang melakukan perjalanan jauh, rambutnya kusut dan wajahnya kotor penuh debu menadahkan tangannya ke langit seraya berseru: "Ya Robbku, Ya Robbku", sedangkan makanannya haram, minumannya haram, pakaiannya haram dan dia diberi makan dari yang haram pula. Jika begitu bagaimana Allah akan mengabulkan doanya? (HR. Muslim)

*** ppppssttt......apa pun jenis makanan yg depa makan sbg insan kit atak berhak utk mengutuk apatah lagik mengeji depa okey..mmg la kdg2 kita rasa geli, melugai, nk muntah semua2 la bila tau pa yg depa makan tp percaya la setiap bangsa & agama da hukum hakam nya yg tersendiri terutamanya kita sbg org ISLAM yg penuh ngan cara idop yg terbaek demi menjaga kesehatan rohani & jasmani kita....

No comments:

Post a Comment