KERANA TERLUKA


tetiba sejak dua menjak nie cik AngguR minat betoi dok dengaQ lagu ney..ntah pasai pa...hik hik tp benaQ nya dakisah d sebalik lagu nie.... 

kisah yg tak beropa nk best la jugak jadi kira2 dlm bulan posa tahun lepas...huhu org dok sibok2 beli barang nk buat ketupat cik AngguR lak d sergah nya teguran dr seorg mak cik yg tak berapa cik AngguR nk respect cara teguran dia..... 

mak cik : nie...dia tu dh menikah bru ja menikah...bini lawa ....baek...putih..padan la depa dua tu..

cik AngguR  terkedu sat....jantung laju tiba2.....muka merah ..panaih ja rasa aihhhh.....amboi aih mcm cik AngguR nie dok p carik laki org lak ai...bukan nya cik AngguR p carik org tu tp org tu yg mai teguQ cik AngguR lagi pon tu bukan 1st time kami brteguQ sapa...dr cik AngguR kechek  lagi kowt..mak cik AngguR pon tau aih kami dok lawan brteguQ sapa....siap bekelai g kadang2....

mak cik AngguR : laa....menikah dh ka...kalo menikah baguih la kami mana nk p tau dia menikah ka dak depa pon tak panggey & habaQ pa pon....tp dh menikah dah la....doa bg bek2 sudah la.....tak panggey pon tak pa.... 

mak cik : depa tak panggey ka...bukan dok baek ka?bukan dia dok panggey adik adik ka selalu...

cik AngguR mcm nk jawab balik ja masa nie....dh tau kata adik wat de point nk sound cik AngguR tak pasai2 lak..ntah apa2 ja la....teguQ main serbu ja.....iskkkkk 

so brbalik pd lagu tadi nie.....lepaih dgQ kata org brkenaan tu dh kawen & menikah....cik AngguR agk trkilan gakla kn..ya la dh bek sgt2 dh.....tetiba kawen tak panggey...amboi aih lupa betoi dia kt kita... 

sure semua pakat tanya awat lagu nie wat bg cik AngguR touching kan..ahakz...mana dak nya dolu2 da gak la feeling kt mamat tu muka kembaQ zed zaidi kowt hahaha zed zaidi pon menikah habaQ wooo nie dia tak habaQ sepatah pown...smpi haty aihhhhhh........tp nk wat cm na...bukan jodoh kita redha ngan ketentuan Allah e2 lebey baek dr dok doa bukan2 toi ark..... 

setiap ketentuan Allah tu da hikmah nya...dh trsusun rapi setiap takdir Allah utk hamba2Nya.....kita sbg hamba yg brtakwa jgn dok mengeluh ka menyesal ka apa2 ja la ngan apa yg jadik tu...kdg2 ari nie kita tak dapat mana tau esok2 kita dapat.....Allah nk bg kt kita tu sat ja.....cuma d lmbtkn ckit supaya kita berusaha utk dapatkn pa yg kita mau...

mau yg de best..mesti usaha jadik de best..insyaAllah hasilnya nnty pasti de best jugak !!!! 
( ayt pujuk haty nie padahal dapat de best dah haha hampeh ja!!! )

tak pa la..janji semua org hepy....

jom layan lagu balik......... ~ 

Beratnya rasa hati nak melangkah pergi
Tetapi apakan daya aku terpaksa
Buat kali terakhir inginku mengucapkan
Semoga dirimu berbahagia selalu
Tentang diriku ini
Terserah padaMu Tuhan menetukan...

Tak perlui kau bertanya ke mana ku pergi

Pandailah aku menjaga diriku ini
Sekali kumelangkah oh biarlah ku teruskan
Perjalanan ini walaupun sendirian
Hanya Tuhan yang tahu dukalara hidupku ini
Tak terkata, aduhai sayang...

Ku masih lagi teringat

Bicaramu yang terakhir
Pedihnya hinggamenikam kalbu
Bisanya...

Selamat tinggal sayangku

Selamat tinggal kasihku
Aku terpaksa pergi dahulu
Kerana terluka hati ini

Kiranya tempias membasahai jendelamu

Itulah airmata yang jatuh di pipiku
Kiranya sang bayu menyentuhi paras wajahmu
Oh itulah rinduku yang menyebut namamu
Setelah sekian lama tak jumpa 

*** ppppssttt...buat insan brkenaan semoaga Allah memberikn kebahagian d dunia & d akhirat tak kisah la dgn siapa & d mana pn kita berada....insyaAllah doa kebahagiaan utk mu senantiasa daku titipkn....sayang tak penah ilang sbb dr dulu pn ikhlas d beri tp sayang nya ketidak sabaran tu mengatasi segala yg ada smpi tindakan yg d buat tu kdg2 menyebabkn trluka nya haty org len....doakn daku jugak bahagia okey !!!! 
( yg pastinya bila cik AngguR nikah nnaty mahu jemput satu penang )

Comments

  1. Jangan lupa jemput pakcu na menikah nanti! ;)

    ReplyDelete
  2. pakcu : hahaha insyaAllah cik AngguR jemput semua geng KBU okey ~ tp geng KBU kena wat konsert istimewa la utk cik AngguR..bulih ka?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts