JANGAN HINA KUCING KURAP

haty ada manyak panas lepas baca satu blog nie..al kisah nya de la sorang hamba Allah tu menghina kucing2 kurap yg ada...menghina org2 yg tolong kucing2 kurap tu..

waduhh manusia jenis apa kah dia.... sgt2 BIADAP !!

BIADAP DGN MAKLUK 
BIADAP DGN KUCING KURAP 
BIADAP DGN ALLAH 
( yg mencipta semua ciptaan yg ada ) 

kalo dpt la mangkok tu nk je aku sekeh pala dia.....pelik betul awat yg dia tak puas haty & bengkak perot sgt ngan org2 yg tolong kucing kurap tu erk...pas tu d hamun sekali ngan kucing2 tu pe kes?kucing tu kacau ko ke...kucing kurap tu de mintak ko beli piskis ke tiap2 ari..huishhhhhhnk jer aku cepuk  la..... 

kucing tu bukan nya najis pon...bukan najis berat okey!!!tak caya ka...meh aku tunjuk hadis ney...tgk bek bek  okey...baca & paham kan jgn dh baca dok wat dek lak....

Abu Qatadah berkata bahawa Nabi Muhammad SAW pernah bersabda, "Kucing itu tidak najis. Ia binatang yang suka berkeliling di rumah (binatang perumahan)," [Hadis Riwayat At-Tirmidzi, An-Nasa'i, Abu Dawud, dan Ibnu Majah].    


haaa...lagik satu bukti kucing tu bukan najis & bukan nya hina sgt2 mcm yg si PEMBERSIH tu ckp....bukti nya nie ...baca elok2 !!!

Diriwayatkan dan Ali bin Al-Hasan, dan Anas yang menceritakan bahawa Nabi Muhammad SAW pergi ke Bathhan suatu daerah di Madinah. Lalu, baginda bersabda, "Ya Anas, tuangkan air wudhuk untukku ke dalam bejana." Lalu, Anas menuangkan air. Ketika sudah selesai, Nabi menuju ke bejana. Namun, seekor kucing datang dan menjilati bejana. Melihat itu, Nabi berhenti sehinggalah kucing tersebut berhenti minum lalu (baginda) berwudhuk. Nabi ditanya mengenai kejadian tersebut, beliau menjawab, "Ya Anas, kucing termasuk perhiasan rumah tangga, ia tidak dikotori sesuatu, bahkan tidak ada najis." 

sdg kn bekas kucing makan pon kita ley makanbalik tak la nk amik bela kucing kurap tu....kalo dh sakit kita ubt2 kan...kalo dh busuk kita mandi kn...tetap kotor jugak...nmpk sgt la org yg ckp tu kalo dia main kotor....dia balik mndi dia tetap KOTOR jugak..... 

Diriwayatkan dari Dawud bin Shalih At-Tammar dan ibunya yang menerangkan bahawa hambanya memberikan Aisyah semangkuk bubur. Namun, ketika ia sampai di rumah Aisyah, tenyata Aisyah sedang solat. Lalu, ia memberikan isyarat untuk menaruhnya. Sayangnya, setelah Aisyah menyelesaikan solat, ia lupa pada buburnya. Datanglah seekor kucing, lalu memakan sedikit bubur tersebut. Ketika ia melihat bubur tersebut dimakan kucing, 'Aisyah RA lalu membersihkan bahagian yang disentuh kucing, dan Aisyah memakannya. Rasulullah SAW bersabda, "Ia tidak najis. Ia binatang yang berkeliling." Aisyah pernah melihat Rasulullah SAW berwudhuk dari sisa jilatan kucing, [Hadis Riwayat AlBaihaqi, Abd Al-Razzaq, dan Al-Daruquthni]. 

lasty....ce tgk gelaran yg Nabi bg pada insan yg menjaga kucing dgn penuh kasih sayang & ikhlas...apa dia dapat.....ko tu tak tolong sepatah & sesen pon ko pikir2 la k apa yg layak ko dapat.... 

Hadis ini diriwayatkan dari Malik, Ahmad, dan Imam Hadis yang lain. Oleh kerana itu, kucing adalah binatang, dimana, peluh, bekas dari sisa jilatannya adalah suci.
Nabi Muhammad SAW juga pernah memberi gelaran kepada Abd al-Rahman ibn Sakhr Al-Azdi sebagai "Abu Hurairah" yang beerti "Bapa anak-anak kucing" kerana sikapnya yang sangat menyayangi kucing. 





pesanan utk org yg menghina kucing kurap & org yg tolong kucing kurap  

walau pon aku nie tak la membantu mcm diorg2 tu bantu kucing2 tu at least luahan rasa kasih sayang & simpati tu lebey baek kot dr dok hina2 kucing tu...insaf lah k....jgn trlalu bongkak sgt dgn kemewahan yg d miliki..jgn trlalu angkuh sgt dgn kesehatan & keelokkan yg ada tu...takot nnty bila Allah marah...d tarik segala nikmat yg ada kang apa pun tak dapat..sapa yg susah....sahabat yg ada time2 senang...cntik..ensem..elok2 belaka la...tp kaloko dh brkurap mcm kucing kurap yg ko hina2 sgt tu..ko igt org nk ke baek2 ngan ko...wey la...aku pon tak nak le...nk tau kenapa...sbb ko tu kotor..brkurap....jd...jgn dok hina2 sgt okey !!!kalo ko tak suka org tolong ko jgn tgk...agk 2meluat sgt2 la...ko block la k...jgn tambah dosa byk2 sgt....marah kn kucing marah kn org..yg paling terok sekali marah kn ALLAH.....byk2 istigfar okey kawan...  


*** psttt ..tak pasai2 ja aku nek hangin...brtambah dosa aku sbb marah2 kn org..but aku rasa kemarahan aku ney betui kot...pasai nya aku marah kn org yg tau mengomen tp tak buat pa per pon.....walawey...cik sUe...cool okey !!!

Comments

Popular Posts