Tuesday, March 22, 2011

DILEMA ~


dalam meniti malam tanpa mimpi 
hatiku bisa dihantui 
dgn 1001 satu persoalan yg misteri 

izinkan aku brsuara 
kerna aku tidak mahu brnista pd haty dgn kata kata 
pd cinta yg dahaga 
akan patukan bisa kasih sayang 
membuakkan kerinduan d sanubariku 

dalam sendu cinta yg terungkap 
brmain d benak mindaku 
menjadi inspirasiku 
menyelubungi pelusuk perasaan ku 

namun 
kecintaan ini tetap brsemi 
walau kehadiran tanpa kerelaan 
walau ia suatu luahan haty 
yg memnungkin kan suatu kepastian 
perhentian abadiee sang sapurba 
membawa erti pengertian sebenar 

yg memungkinkan suatu kepastian 
biarpn nyata dlm fantasi 
d lamun mimpi indah d mlm hari 
hanya kerna kasih yg trsimpul 
antara simpulan & ikatan abadiee 
yg hakiki 
insyaALLAH 

antara nur cahaya itu 
kau yg brsinar menerangi kesamaran 
yg nyata masih trkapai 
mencari permata suci 
walau takdir penentu segalanya 
impian tetap menjadi kenyataan 
abadiee selama lamanya 
selagi nafas ku berlegar.........  

~ puisi kenangan masa aku tingkatan 3 ~ 

**  ppssttt......ntah pasai pa la malam nie tingat sgt puisi2 yg penah aku karang masa zaman skolah dolu2...hak hak trmasukla yg nie...byk kenangan beb....org yg tulis sama2 ngan aku nie igt lagik dak erk puisi ney..huhuhu...dh selamat kawen dh pon mamat tu...ada ank sudehhhh......hahahah moga kamu bahagia ya....so sorry sbb kecewakan kamu...nk wat gano tak d restui lah kita brsama redha jak la yer :) .......

No comments:

Post a Comment

KATA-KATA HIKMAH

ILUSI TAK BERTEPI - HIJAU