Wednesday, September 30, 2015

MOEDER

 Assalamualaikum 

okey. bila dah guna masuk 2 botol baru berani nak bagi testimoni. 

saya bercita-cita tinggi gunung everest nak menyusu anak kesayangan saya sebolehnya sampai 2 tahun. dan syukur Alhamdulillah dar awal bersalin sampai ke hari nie anak saya masih diberikan rezeki yang murah teramat sangat. syukur syukur. 

bukan mudah sebenarnya nak menyusu anak nie. tambah pulak bagi ibu yang bekerja mcm saya. kenapa? sebab pam susu tak sama hasilnya mcm anak yg menyusu direct.

ya la...Allah dah jadikan anak tu "pam original" yg terbaik utk membanyakkan susu badan.

nak d jadikan cerita, bermula dengan kesilapan kecik tak pandai handle stok susu satu masa dulu buat saya terduduk sekejap. 7 bulan awal stok susu smpi nk terkeluar peti ais. smpi tak muat la nk letak mana. ari ari dok susu adjust bagi muat jugak. 

then smpi satu hari tu sejak saya jatuh yg lebam mata then badan tak sihat susu mula merosot, reja kat pejabat makin bertambah makanya hasil pam brkurang. masa tu masih rileks lagi sbb stok belambak. mmg tak heran lgsg.

tapi satu hari bila bukak peti ais stok ebm tggl 5 botol ja. ok fine nie bru timbul rasa gerun. MIL pn dah tanya kenapa stok susu dah abeh. susu dah kurang ka. aduhhh sadissss tapi saya senyap ja.

sehebat mana pn MILK BOOSTER tak terlawan yg TERHEBAT iaitu DOA & SENTIASA POSITIF. 

yup nak menyusu anak lama otak kena fikir yg positif senantiasa. walau mcm mana teruk pn ujian dugaan tetap kena positif. 

so saya pn usaha la cari & makan milk booster mcm mcm nk tmbh susu. dari makanan semula jadi smpi la suplement vitamin bagai. ada try satu produk tu tu sbb teruja blogger artis makan. katany amakan sebijik esok pagi susu mencurah tapi saya telan sebotol tu tak de melimpah limpah. so sangat frust smpi tak mo beli dah produk apa pn. 

dlm masa yg sama dok nmpk iklan produk MOEDER nie. mmg teringin sgt nk try. tanya hrga mmmmmmmm boleh tahan koyak poket. tahan kejap niat nk beli. tetiba baca dlm blog Jue saya terus msg tanya dia. cam mana hasillepas makan dan dia kata alhamdulillah hasil positif. tak tunggu lama saya terus order & bayar. 

esoknya sampai. tak sabar nk try minum. mulanya minum pagi & malam. time perut kosong. dan mmg alhamdulillah masuk hari ketiga hasil susu dah bertambah. dan sekarang saya beli utk botol yang kedua. saya minum pagi ja. kekonon nk jimat kan tahan lama ckit. alhamdulillah masih meriah. cuma kali nie saya had kn ckit la minum time betul betul letih & time period. sbb time tu susu drop.

so utk sesapa yg nk try produk nie mmg saya rekeman. insyaAllah hasil positif. tapi kalo tak positif jgn marah plak tak semua produk sesuai dgn badan kita kan. pengajarn yg saya dapat masa beli milk booster yg first dulu tu. 

*** sekarang dengan gembiranya tgk peti ais penuh stok EBM balik dah mcm dulu. botol stok susu yg simpan dlm almari dah abeh bok keluaq balik nk guna. hahahaha syukur ya Allah masih bagi peluang utk menyusu anak. 



2 comments:

  1. alhamdulilah rezeki akak dan bussaina. betul memang nak menyusu anak ni bukan mudah. hanya yang berjuang je akan faham rasa dan perasaan.

    produk ni dia ikut hormon dan sistem darah kita. kena try and error sesuai atau tak dengan badan kita. tapi dalam kepala tak boleh set produk tu yang byk tolong kita. sebab nanti mind set akan kata susu tu datang dari supplement bukan dari Allah yang kurniakan byk2. nadh selalu pesan macam ni kat kira :)

    ReplyDelete
  2. Alhamdullilah bagusnya kak, dlu sy ni pon tgh struggle nak carikkk milkbooster. Dalam bebanyak milkbooster kan, sy tertarik dengan Pump It Milkbooster jenis sapuan. Mula mula mcm lahaii, sapu jerr lah.. Alhamdulillah berkesan. Sejujurnya sy takut telan telan pil. Byk sgt dekat pasaran pasal supplemen. Tak tawu nak try manaa.

    ReplyDelete

KATA-KATA HIKMAH

ILUSI TAK BERTEPI - HIJAU