Allah ada....Rileks Sudah !!!

Assalamualaikum

dah lama tak menjenguk blog nie. berhabuk sangat dah rasa. ikutkan banyak topik yg nak d kongsi dgn blog tapi masa tak penah bg kesempatan. fuhh nasib baik pagi nie sempat curi masa nk update.

bak saya kata tadi banyak benda yg jadi. dan antaranya yg paling tersentuh dalam hati nie pasai kawan. betul la idup nie tak semudah yg kita sangka. mungkin kita tak d uji dengan pasangan kita tp kita d uji dengan org sekeliling kita.

hakikatnya dari dulu lagi zaman skolah skolah saya lebih suka brkawan dgn lelaki. kenapa?sbb bagi saya kawan lelaki lebih telus & jujur kalau brcakap. nk komen ka depa lebih ikhlas. dan secara jujurnya jugak dr kawan lelaki zaman skolah lah saya dapat kawan perempuan a.k.a wife depa. salah sorang tu antara penyimpan rahsia besar saya juga. makaseh Ummi Uwais sebab sudi jadi kawan yg terpaling rapat akk. sudi berkongsi rasa sedih gembira dgn akk selama nie. moga kita brkawan smpi syurga !!! tak lupa jugak Puan Gksb, Kak Shida, Sunah Sakura & Ruzz. moga persahabatan kita smpi syurga.

cumanya sejak kebelakangan nie ada dengar cerita yg kurang sedap dek telinga saya. sebenarnya nie bukan first time cerita mcm tu saya dengar. dah banyak kali. yup banyak kali sangat dah saya dengar. sebelum ni emalas nk amik port sgt. bukan sbb saya nie lembab tapi malas nk cari pasai dgn org tetambah plak org tu kawan kita. cumanya yg baru nie ja yg betul betul buat saya pikir balik.

sebagai kawan, saya ada buat salah ka pada kawan saya smpi kawan saya boleh cakap smpi ke tahap tu? subhanallah. kali nie rasanya dh smpi masa saya pikir baik baik. kalau org tak suka brkawan dgn saya, meluat benci dgn saya utk apa saya terus ada d situ. lebih baik saya undur diri. biar kawan saya hidup dgn tenang tanpa ada perasaan negetif kt saya.

saya anggap saya bukan kawan yg baik utk brkawan dgn org. saya bukan kawan yg ikhlas bila saya tak brcerita pasai kawan saya pada org lain. bukan jenis saya menjaja cerita kt sana ke mari. biarlah org kata sombong aslkn tak dak hati yg saya sakitkan. haishhhhh. tak pa la mcm mana pn ok ja. tak nak kawan sudah. Allah ada. rilek sudah. kalau betui saya salah biar lah Allah yg balas. mcm tu jugak sebaliknya.

moga lepas nie saya lebih brhati hati jaga hati sendiri !!!

**** peringatan utk diri seniri : dosa dengan Allah boleh kita mintak ampun direct dengan Allah tapi dosa dengan manusia selagi mana kita tak mintak maaf dengan ikhlas & org tak maafkn kita trgantunglah urusan kita nnt dgn Allah. moga Allah jaga saya dari menyakitkn hati sesama insan. moga saya jadi org yg takut dgn kemarahan Allah bukan hanya pura pura takut tapi takut dgn sebetoi betoi takut. Allah...jaga lah. moga saya mmpu doakn yg baik baik utk org sekeliling saya dgn ikhlas. :)  

Comments

  1. Assalam cik anggur,
    macamtu la adat hidup kat dunia ni :0
    tak semua orang akan suka kita yer dop :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts