Thursday, February 26, 2015

KISAH SI KECIK # Meniarap

Assalamualaikum  

syukur Alhamdulillah si kecik saya membesar sihat sempurna. bohong la kalo kata sihat tak sakit lgsg. setakat demam ckit ckit pastu lap ngan air suam bagai merap tu usah kata la kan. semua budak mcm tu tetambah bila mak ada lagiiiiiiiii la kemain merap dia.

kalo d tgk gaya, anak nie cepat jugak prkembangan dia. bukan nk membangga ke apa tp hakikatnya cm tu la. saya pn pelik. abg saya pn cakap bnda yg sama apatah lagi tok tok mi tok wan dia. baby lain kalo sebulan lebih kepala tu tu lembik lagi tp anank nie kemain agkt kepala sendiri dh. dh mampu tegak tegak kepala. dh mula nk agkt badan. haaa nmpk tak betapa cepatnya dia nk bangunnn.  

abg saya salu ckp ke dia "ehhh awak tu baby lagi laaaaaa ...." hahahahahah

cerita pasai meniarap nie, anak mula tunjuk gaya gaya nk meniarap bila masuk 2 bulan setengah. dok usaha keras nk alih alih badan pusing. akhirnya masuk 3 bulan lelebih tu dia pandai imbang badan then meniarap.

sebelum mula reja dulu kn sebenarnya hati saya nie rasa sayu sesangat. sbb saya takut saya bukan org yg pertama tgk perkembangan anak. ari ari saya pesan ke anak nnt kalo nk buat pa pe yg baru tunjuk kt mama dulu yea sayang. alhamdulillah setakat smpi skrg nie saya jadi org yg first bila anak pandai buat pa pe.

mcm meniarap nie pn anak boleh meniarap sendiri time malam. haa nmpk tak betapa ank mendengar kata mama. sanggup tggu malam time mama ada balik keje semua semata mata nk tunjuk dia boleh buat sendiri dh.

tak dak benda yg paling indah dlm hidup melainkn tgk ank boleh buat mcm mcm. 

*** sekarang ank dh masuk 5bulan setengah.....cepatnya besar rasa mcm tak puas tgk dia baby baby yg lembut lagi sbb sekarang kemain ganasssssssssss macam macam dia nk tgk nk buat bk teroka !! adoii ank mnja mama nie ........cerdik bebenor !! 



2 comments:

  1. alhamdulillah hebatnya baby B nie. muah ciked :p

    ReplyDelete
  2. alhamdulilah insyaAllah mesti cepat dapat kaki nanti ni hihihihi

    ReplyDelete

KATA-KATA HIKMAH

ILUSI TAK BERTEPI - HIJAU