Friday, February 27, 2015

BREASTFEEDING STORY # Baju Menyusu

Assalamualaikum 

salam pagi Jumaat yg penuh barakah !!! Subhanallah rindunya kat anak. :'(

masa pagi tadi bukak almari nk pilih baju tetiba teringat nk kongsi cerita dlm blog. walaupn hakikatnya tau tak de org nk sgt membacanya. apa yg di taip dlm blog sekadar luahan hati, cerita yg nk d abdikn sbb takut lupa plus salah satu cara nk motivasikn diri nk naik semangat.

cerita pasai baju nie memula masa awai awai nyusu badan sebolehnya rasa tak mau p mana mana tanpa baju yg mudah nk menyusu. lepas tu bila bukak almari jubah yg ada kebanyakkan nya tak dak zip kat depan. Allah !!! mula la setan masuk dlm pikiran hasut suh beli baju yg brzip kekonon nya mudah nk pam susu kt tempat reja nk pakai jalan bagai.

ada jugak trmakan hasutan setan durjana tu. beli dlm 2 3 helai. xdak la banyak melampau. cuma teiba trpikir kenapa nk buang duit beli banyak banyak lagi dh. pakai apa yg ada. alter sikit baju yg ada.

alter yg saya maksudkn di sini bukan g hntr ke tukang jahut potong tambah zip bagai. maksud saya alter cara penggayaan baju tu. okey contohnya jubah. saya akan pakai dengan skirt kembang yg sebelum ni saya pakai dengan tshirt or blouse. haa bila kt tempat reja nk selak pn tak la segan sgt sbb tu kn skirt. selesa pn selesa tak dk nk trlekat kt mana mana part masa nk pam tu. kiranya skirt tu skrg jadi macam kain dalam la utk jubah. tapi tu sy pakai time g reja ja sbb nk pam susu. kalo nk brjalan mmg tak pnh try lg pakai jubah. lgpn nk selak tggi sgt kot klo kt tempat umum. makanya kalo g jalan saya selesa pakai blouse yg labuh lutut. at least klo xdk kain nk cover masa nyusu baki bju yg brgulung tu boleh guna nk tutup ckit.

utk para ibu yg tgh prengnt saya nasihat kn sekeras-kerasnya kalau nk beli baju time prgnt SILA BELI BAJU YG BOLEH DIGUNAKAN UTK MENYUSU BADAN SELEPAS BERSALIN !!!

ya tu la satu-satunya kesilapan saya masa beli baju time prgnt. mmg la tak banyak jubah yg saya beli tapi semuanya d beli tk pikir plak bab nyusu bagai. tu yg skrg gigih pikir cm mana nk ubah suai. nasib baik la jmpa jalan.

apapun....MENYUSU BADAN TU MMG MEMORI YG PALING INDAH & TERBAIK DLM HISUP SEORANG IBU !!!


*** oiiiiiiiii rindu ank !!! nak balik nk balik

3 comments:

  1. ni nak marah ni. kita kan selalu baca ;p

    betoiii kira pun pernah up status dlu. time pregnant klu nk beli bju sila beli yg mesra bf. kira x pernah pkai jubah takde zip atau butang lagi. kt ofis pam tmpt sendiri. xleh nk selak tinggi walaupun pkai skirt kt dlm huuuu

    ReplyDelete

KATA-KATA HIKMAH

ILUSI TAK BERTEPI - HIJAU