Tuesday, July 15, 2014

KISAH SI KECIK # MIMPI

ASSALAMUALAIKUM 

arghhhhh........ 9 minggu lagi sayang !!!! seronok dlm takut & risau

sesungguhnya saya adalah org yg paling payah nk mimpi kalau tido. serius susah. dlm sebulan nk dpt tido yg d teman mimpi mmg payah.

tapi sejak pregnant dr awal smpi la skrg, apa yg saya perasan tak pernah sekali pn malam malam saya tido tak mimpi. kadang smpi dh terjaga bangun g toilet then sambung tido balik pn boleh sambung mimpi tadi tu. dasyat tak? hahahahaha

sebab terlampau kerap sangat mimpi so saya pn cari la info yg berkaitan. boleh rujuk dekat BABY CENTER

" Mimpi-mimpi yang sangat jelas ini mencerminkan fikiran dan perasaan anda mengenai kehamilan, yang mungkin berubah dari sehari ke sehari. Emosi anda berbeza, daripada gusar kepada teruja mengenai perubahan dalam badan dan hidup anda. Mimpi mungkin satu cara mengumpulkan kesemua pengalaman dan fikiran anda sepanjang hari. "

secara jujurnya mmg betul. apa yg saya mimpi tu semua berkaitan dengan emosi saya siang hari. kalo siang nya tu saya sedih dengan satu-satu kejadian yg jadi mmg malamnya tu saya akan mimpi. mimpi yg seolah olah sambung apa tindakan or kesan drpd kejadian siang tadi. 

macam malam tadi saya terjaga pukul 1 pagi. berjaga sampai ke pukul 3 pagi tak boleh nk lelap. bila dh boleh terlelap tu mimpi pn start la. sepanjang prengnant semua mimpi tu semuanya sedih sedih. maybe sebab terlampau d kelilingi suasana yg sedih kot. jarang nk dapat mimpi yg bangun bangun leh senyum. 

apapun mmg enjoy boleh mimpi selalu. maklumlah dh payah sangat nk mimpi. :) malam ni nk mimpi apa pulak ntah la. 

*** semoga Allah permudahkan segala urusan. semoga d bukakn pintu hati utk terima & redha dengan setiap yg dh berlaku. mmmmm .... sangat sangat susah hati bila pikir raya nie mcm mana la kan. rasa trsepit dh nie.

1 comment:

  1. seronoknya kalau tido takde mimpi kak. maknanya itu tido lena yang berkualiti. kira rasa xpernah la tido takde mimpi walau tido kejap huuuu

    ReplyDelete

KATA-KATA HIKMAH

ILUSI TAK BERTEPI - HIJAU