Tuesday, June 03, 2014

KISAH SI KECIK # KELETIHAN

ASSALAMUALAIKUM 

masuk 25 minggu. dah mula terasa gerakan baby semakin hari semakain kuat. semakin aktif. badan pn dah terasa semakin berat.

cumanya kalau sebelum sebelum nie sekadar rasa meloya tu boleh d gagahkn lagi. masuk minggu 25 nie da rasa letih ya rabbi. tambah pulak time malam mmg sangat sangat meletihkan. bayangkan la dengan perut semakin membulat, anak semakin aktif. memang secara automatiknya rasa malas makin menebal dlm diri. makanya elok je lepas smyg isyak suami dah suruh tido.

tapi kalau dh meloya tu menjadi jadi mmg tak lena la tdio nya. acid dlm perut tu mcm d tolak tolak naik ke atas. terasa smpi ke tekak. smpi ke hidung. Allah. letih atas letih jadinya. mujurlah suami jenis paham. saelalu suami akn tolong picitkn nk ilangkn rasa loya tu smpi dah trlena betul betul baru dia tido. terima kasih suami sbb memahami. sanggup urutkn walaupn tau suami pn letih ngan keja yg menimbun.

apapn rasa syukur sangat sangat. walaupun Allah bagi masalah mcm tu kat saya d bagi kesenangan lain. majoriti org ckp baby akn brjaga malam. brgerak gerak dlm perut. yea ank saya jugak mcm tu bergerak aktif. bertambah aktif waktu malam. cumanya bila di adengar je saya ckp "anak mama tido la..mama letih dah nie tak yah main da malam malam" automatik dia terus diam. tido lena agaknya. penat main. paling lewat pn dia brjaga smpi kul 12 je tu pn kalo saya tak tido lagi sbb dok menahan meloya.

yg pastinya esok pagi sebelum azan subuh dia dah bangun. dengar je suami kejut suh bangun smyg subuh dia pun sibuk la tendang tendang kat dalam. lagi tak bangun lagi tu la dok tendang.

hai la anak....

*** sedar tak sedar tinggal lebih kurang 15 minggu ja lagi nk tgk muka anak seniri. takut pn ada seronok pn ada. yg pasti tak sabar nk tggu g scan 4D nnti. !!!!

3 comments:

  1. kan tak sabar kan kak nak tengok dia. baby!! behave tau ;)

    ReplyDelete
  2. pndainya baby dgr ckp....x sabar la plak.org lain yg mengandung org lain yg x sabar

    ReplyDelete
  3. Anak pertama ke MM..... Mesti tak sabarkan..... dapat merasai pergerakan dalam perut tu satu nikma! Moga dipermudahkan ye....

    ReplyDelete

KATA-KATA HIKMAH

Winter Aid For Syria 2017

Assalamualaikum . . Mohon bantuan dipanjangkan post nie utk membantu umat Islam di Syria . . detail boleh tgk di FB  TELEKUNG PROJECT...