Wednesday, June 04, 2014

ALLAH UJI LAGI .... part 3


ASSALAMUALAIKUM

terkadang bukan sengaja mengendahkan 
cuma sangat rasa berkecil hati dengan apa yg jadi 
tak sangka sampai mcm ni d hina d benci 

terkadang bukan sengaja melawan 
niat hanya sekadar utk membetulkan yg salah
membenarkan cerita yang d salah erti

bukan tak takut dengan azab kemudian hari
jujurnya mmg takut sangat sangat 
alangkah ruginya diri hidup d dunia tak dapat keredhaan org yg d kasihi 

tidak ada daya diri lagi 
nk tunduk ikut kehendak yg ntah apa apa tu 
hanya mampu berdiam diri

diri nie dah cukup penat letih lelah dengan karenah
yang semakin hari semakin menjadi jadi
apapun tetap pujuk diri
muhasabah hati 

barangkali itu ujian demi mencuci dosa sebelum mati 
barangkali itu kifarah demi membuang kotoran sebelum bertemu Illahi 
barangkali itu mahu d beri pahala berganda pada diri
barangkali itu mahu d beri kemudahan kebahagiaan d kemudian hari 

sabarlah ....
ujian dr DIA 
sbb DIA tahu aku mampu hadap semua tu 
walaupun trkadang trlepas jugak hasutan syaitan dlm diri

sesungguhnya menyesal dengan tindakan yg dh d buat 
oh syaitan 
bijak betul amik kesempatan
dlm keadaan yg paling busuk kau menghasut
dlm keadaan yg paling hina kau menyuruh
dlm keadaan yg paling jijik kau bersorak !! 

jahanam jahanam !!

insyaAllah 
mulai saat ni
hari ni
esok
lusa
smpi ke akhir hari
pasti sedaya nyawa usaha 
menjauh diri melawan bertekak 

sesungguhnya 
hanya Allah yg membagi
hanya Dia yg mengerti
mampu atau tidak diri ni
menghadapi
ujian yg pd aku berat tak trtanggung hati
namun pd DIA hanya sekadar setitis peluh yg jatuh d tgh lautan ....... 

kerdilnya diri  !!! 

*** pada yg d kasihi...sesungguh sungguh diri ni tersangat sayang....tapi apakn daya kalau hanya diri ni yg sering d salahkn d jadikn punca semua tu trjadi...ampunkanlah dosa si pendosa ni..semoga kebahagiaan melimpahi kehidupan yg tersayang...tanpa dia aku bukan siapa siapa d dunia nie....tak payah duit brlimpah brguni cukuplah kembalikn dia yg lama tu kembali.... 

doa...doa...teruskan berdoa...semoga Allah mengampuni dosa si pendosa ini .... semoag d kasihi yg tersayang tu sebagaimana dia mengasihani si pendosa nie dr dulu sampai skrg...... 

Allah...kembalikan lah mcm dulu ~ sesungguh sungguhnya rindu saat saat dulu .......

2 comments:

  1. ;(((((((((((((((((((( moga semuanya kembali seperti sedia kala kak amin amin

    ReplyDelete
  2. Kenapa MM?......
    Sabar yeh..... Pelangi itukan datangnya selepas hujan dan gurun kepada kita...

    ReplyDelete

KATA-KATA HIKMAH

Sarang Labah Labah.....

Assalamualaikum..... Uikss..penuhnya sarang labah labah. . . Bila nak mula balik menaip ntah la. . . #moodrajinkemablilahkepadakuuuu...