Tuesday, April 29, 2014

KISAH SI KECIK # BENGKAK GUSI

 Assalamualaikum 

masuk minggu ke 17 hari tu first time merasa sakitnya gigi. adoiiiiii. Allah ja yang tau. terus muhasabah diri. mcm nie rupanya sakit gigi. dh d bgtau ada 3 sakit dalam dunia nie yg tak trgambar sakitnya 

  1. sakit gigi
  2. sakit melahirkan anak 
  3. sakit nak mati
ok. memandangkan sebelum kawin tak sempat g check gigi so kali nie kena p check jugak la. dgn gusi bengkak nya. Alhamdulillah tak de la smpi kena cabut & tak de jugak gigi yg rosak. alang alang dah smpi klinik gigi saya pn amik kesempatan utk cuci gigi. perghhh nikmatnya. nnt lepas bersalin nk g cuci lagi lah. hahaha

utk yg sakit gigi masa mengandung jangan risau. pecayalah anda bukan keseorangan sakit gigi nie. ada ramai lagi perempuan mengandung lain yg alami nasib yg sama. puncanya sebab baby tengah tarik zat kalsium dr kita. bila dh tak cukup kalsium dr kita tu yg buat punca jadi sakit. sebagai penyelesaiannya saya makan Ostematrix dr Shaklee, plus minum susu lebih dr biasa. kalau sebelum nie saya minum dua gelas kali nie saya minum 3 or 4 gelas. jangan terpedaya dgn cakap-cakap org minum susu banyak nnti anank besar la apa la. nk kira org cakap semua nya tak boleh maklomlah diorg lg dapat DOKTOR PAKAR berbanding doktor yg sebenar. 

Alhamdulillah smpi skrg dh hilang dh sakitnya. agak agak kalau berasa nk sakit je terus cepat cepat saya minum susu. lepas tu terus ok. Alhamdulillah. Allah permudah utk saya. 

*** sebut pasai susu nnti saya buat entry khas sbb ada susu yg tak leh minum. nasib baik beli sekotak kecik je dulu. 

sejak mengandung nie berkenan sgt sgt la dgn kaler ijau pucuk pisang nie...ohhhhseeemmmmm !!!!

6 comments:

  1. k.zai pon tgh sakit gigi....adakah?

    ReplyDelete
  2. Alhamdulilah kira masa pregnant dlu takde sakit gigi terok2 smpi rasa nak lempang org tue hihihi. setakat nyut2 sikit2 tue aje. alhamdulilah syukur

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau boleh tahan tu lagi bagus....heheheheh takut kalo kena cabut gg

      Delete

KATA-KATA HIKMAH

ILUSI TAK BERTEPI - HIJAU