PERLU KA MENYESAL?

ASSALAMUALAIKUM

syukur Alhamdulillah tinggal berapa hari ja lagi nk melangkah ke fasa baru. mcm tak pecaya pulak kan. kebetulan dua tiga menjak nie ada mcm mcm dugaan yg timbul. yg terbaru nie timbul lepas saya pos kad jemputan walimah saya.

ramai yg terkejut sebab dh nk nikah. tak dengar ura ura brtunang pn tetiba smpi kad jemputan. hehehe sorry erk bukan tak nk bgtau cumanya kn dlm Islam suruh merahsiakn prtunangan & hebahkn perkahwinan. lgpn dlm tompeh brtunang nie kit atak tau lagi apa nak jadi. bertunang kan tempoh brkenalan utk pasangan.

setakat nie Alhamdulillah saya & tunang tak de mslh sgt antara kami. setakat hal kecik kecik remeh temeh tu biasa la kan. cumanya ada juga elibatkan hal yg besar yg tak elok saya ceritakan. biarlah bnda tu jd pengalama buat kami utk brjaga-jaga lepas nie.

cumanya dlm ramai yg ucap tahniah ada jugak yg kecewa.katanya penat menunggu saya la segala bagai. Allah. bila pulak kita kapel yg nk frust2 nie. hishhh....masa nk lelap mata semalam sempat sy renung balik masa masa lama saya yg dulu. saya selalu d kelilingi org yg perangai nya hampir sama.

 sama yg macam mana? sama bila d timpa masalah/musibah ja MESTI melarikan diri. diam diri ilang ntah ke mana-mana tanpa khabar berita. ada yg brbulan ada yg brtahun. then bila dh lama saya pn ada kehidupan saya seniri dah balik pulak.

ayat yg dikeluarkan mudah ja.

"SAYA INTA MAAF. DULU SAYA SILAP SBB TINGGALKN AWAK TAK HADAP MASALAH SAMA-SAMA. SEKARANG SAYA DTG NK BETULKAN BALIK SALAH SAYA DULU. TOLONG BAGI PELUANG PADA SAYA"

Astagfirullah.

awak.....
dh berapa lama awak senyap ja?berapa lama awak hilang?kenapa baru skrg nk suh bg peluang?dulu masa saya nasihat suruh sama sama usaha atasi masalah,bagi peluang kt diri seniri kenapa awak tolak mentah mentah?berapa kali saya usaha usaha usaha dengan muka tak tau malunya pujuk awak suh atasi masalah?tp apa jawapan yg awak bagi?apa yg awak buat?

sekarang nie saya dh ada kehidupan saya seniri. nk brkawan insyaAllah tak dak masalah.lebih dr tu maaflah. tak dak daya upaya lagi saya nk terima setelah apa yg awak buat. kalau dulu masalah sekecik tu pn awak boleh ilang senyap tggl mcm tu ja apatah bila dh masuk alam rumah tangga mgkin lbh dr tu awak mampu buat.

lagipun tak mgkin saya mahu lukakn hati ramai org demi menjaga hati awak yg seorang.

kawan... MAAFKAN SAYA. tak perlu menyesal dgn apa yg trjadi. teruskn langkah awak.mcm mana saya tak pernah halang awak bila awk buat keputusan dulu saya harap awak juga jangan  menghalang saya hari ini.

saya tau awak baca blog saya.

sekali lagi.

maafkan saya.

Comments

  1. Ini pun kiranya ujian juga, menguji ketetapan hati. Janga dilayan...jangan di kejar pelangi yg hanya muncul seketika walaupun ianya nampak cantik.

    ReplyDelete
  2. itulah akak cantik sangat, dah ramai yang kejar balik hihihihi.

    setiap orang dah ditentukan jodoh masing2, yang penting itu yang terbaik untuk kita :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts