"PETI ADUAN"

"Muslimah,
apa guna berwajah indah jika al-quran tidak diendah,
apa guna berwajah cantik jika tiada Nur dari Allah,
hari-hari dilalui akan indah,
jika al-quran sentiasa diselak,dibaca dan dihayati isinya yang indah,
hidup tiada gundah,
hidup terasa indah,
sungguh al-quran itu isinya cukup indah,
sungguh al-quran itu penghapus rasa gundah,
SUBHANALLAH! "

Assalamualaikum

sekian lama sepi dari menaip banyak bnda yg jadi. ada yg tersangat baik & ada yang tersangat buruk. yg baiknya ALHAMDULILLAH hanya tinggal beberapa hari ja lagi utk melangkah ke fasa yang baru. semoga anjakan perubahan yg akn berlaku nnti akn bagi 1001 kebaikan & kebajikan. yg buruk tu biar la tersimpan dlm kotak.d lipat & di simpan rapi. cukup sekadar nnti smpi masa ia d perlukn kotak akn saya bukak. bukan utk mengungkit hanya sekadar menjadikan ia sebagai satu pengalaman yg akn sayA Gunakan nnti.

perasan puisi kat ats???terkesan tak bila baca?ada rasa mcm trperli diri seniri?mg selalunya kita akn buat bnda yg sama.setiap org pn tetap buat bnda yg sama. LALAI utk baca lembaran Dia.termasuk saya.

kadang alasan tak dak masa.kalo ikutkn masa yg d bagi semua org sama banyak sama rata sama adil.tapi kenapa org lain boleh bahagi kenapa kita tak boleh.mcm susah sgt nk baca walaupn sehelai sehari.alahai 5 Minit pn tak smpi. 

kalau lah dia boleh brcakap mesti dh mcm mcm kita nie d kata & d kutuk.

Astagfirullah.

longgar betoi kita skrg nie. !!!!



*SEDAR ATAU TIDAK SEBENARNYA QURAN BUKAN SAJA D JADIKN PANDUAN, PEGANGAN & PEDOMAN UTK KITA MALAHAN BERTINDAK SEBAGAI SATU PETI ADUAN UTK KITA. 
BILA KITA KECEWA,MARAH,SEDIH,PUTUS ASA, GOYAH...BACALAH IA.KALAU TAK MAMPU PEGANGLAH PANDANGLAH IA & DEKATKAN IA D HATI KITA.PASTI TERASA KETENANGAN DLM DIRI KITA. 
 MOOD : JOM MUHASABAH DIRI & BERUBAH !!!

Comments

  1. betul. setuju tp kira pun dah lama x bukak. sejak bersalin lepas nie insyaAllah nak mula balik. usaha ummi usaha!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts