Thursday, July 18, 2013

SAHABAT ITU

ASSALAMUALAIKUM

mood pagi nie rajin sikit. sempat singgah blog SAHABAT BAIK aku yg sejak dua menjak nie aku rasa dia tgh serabut yg melampau. memikirkan keputusan apakah yg terbaik utk dia buat demi insan kesayangan dia.

serius aku terasa kesempitan dia walaupn tak pernah dia suarakan kat aku apa jua masalah dia sedangkan aku dulu selalu saja meluah apa saja masalah aku kat dia. dan dia sebagai sahabat selalu bagi aku nasihat yg trbaek. bagi aku peluang & ruang utk buat keputusan senirik tentang apa yg terbaek utk diri aku. dan aku masih igt lagi nasihat dia yg terakhir utk aku terus melupakan org tu sekaligus jgn amik tau lgsg dh pasai org tu.

ALHAMDULILLAH.

dia sahabat aku yg trbaek. aku masih terasa sgt2 trhutang budi bila mana dia sanggup "pinjamkan insan tersayang" dia utk menemani aku tempohari. d saat aku sorang sorang nk hadapi situasi yg baru, keadaan yg baru dia izinkan kesayangan dia utk brsama aku. syukur ALHAMDULILLAH.

dan hari nie dia tgh serabut. adoii....sebak aku baca semua entry2 dia. walaupn tak paham sepenuhnya tp aku cuba paham. yea...tersepit utk buat keputusan adalah satu keadaan yg sgt2 stress. smpikn kita tak trjaga diri kita hanya semata2 pikirkan apa keputusan yg trbaek utk d amik.

buat sahabat aku, tak dk apa yg mmpu aku tolong cuma satu ja nasihat aku.

SAHABAT ku yg terbaek, 
adakala kita terpaksa mengorbankan sesuatu yg paling kita suka 
bagi memberi peluang & ruang pd diri kita
utk meraih kebahagiaan yg lain 

adakala keputusan yg kita amik tu 
mendatangkan kesan & masalah yg brpanjangan 
malah keputusan tu boleh jd perbalahan pd insan insan sekeliling kita 

tapi yakinlah dgn keputusan yg bakal d amik 
yakinlah dgn janji-janji Allah 
tak mungkin Dia bagi ujian melebihi segala yg kita trmampu 

aku yakin nie ujian yg trpaling hg mampu utk hadapi 
aku percaya nie ujian yg trpaling hg tabah utk terima 

tak mungkin Dia akn biarkan hg terus susah smpi ke akhirnya
sedangkan hg dh berusaha berusaha & berusaha sesungguh sungguhnya 

jgn d utamakan harta dunia yg dh kita tau tak mungkin tolong kita d akhirat nnti
sdgkn ada HARTA AKHIRAT yg bakal dtimang sedikit masa lagi 

sebagai kawan 
aku doakn semoga ALLAH meringankan beban hg 
semoga ALLAH membuka pintu rezeki yg luas utk hg sekeluarga 
semoga ALLAH permudahkan segala yg trkusut saat nie 
semoga ALLAH meringankan segala keberatan yg ada sekarang 

insyaAllah 
ada kebahagiaan yg mendatang d sebalik kesakitan yg ada sekarang ..... 

sebagai kawan 
aku tetap d sini 
mendoakan
menyokong apa jua yg bakal hg buat nnti  

ya Allah...
permudahkan segala urusan dia sebagaimana dia dah tolong memudahkan aku utk buat keputusan dulu 



4 comments:

  1. sahabat terbaik mmg ssh nak cari,,,
    bertuah lah sahabat itu
    dapat anda sebagai sahabat terbaik
    salam ramadhan

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya yg bertuah dapat sahabat mcm dia ...... :)

      salam ramadhan kembali

      Delete
  2. amin ta rabbal alamin. mekasih kak, mendoakan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedih nie...menaip smbil brlinang linang ~ adoiyai .....

      amin...moga d permudahkan

      Delete

KATA-KATA HIKMAH

Sarang Labah Labah.....

Assalamualaikum..... Uikss..penuhnya sarang labah labah. . . Bila nak mula balik menaip ntah la. . . #moodrajinkemablilahkepadakuuuu...