ADA SATU CERITA YANG MAHU SAYA CERITAKAN

Assalamualaikum

ada satu cerita yang mahu saya ceritakan. 
tapi belum sampai masa utk saya ceritakan. 
dalam kepala dok ligat brjalan. 
permulaan yg mcm mana perlu saya dahulukan 
bimbang andai tercerita cerita yg bukan bukan
lantas mengundang perasaan yg selama nie sengaja d hindarkan

ada satu cerita yang mahu saya ceritakan 
tapi belum sampai detik utk saya ceritakan
dalam perut dok serabut tak ketahuan 
cara yang bagaimana yang perlu saya terangkan 
takut takut ada nanti yang amik kesempatan 
 
ada satu cerita yang mahu saya ceritakan 
tapi belum sampai ketika utk saya ceritakan 
dalam hayunan langkah penuh pengharapan 
mohon jangan d hukum ats segala kekhilafan 
 
ada satu cerita yang mahu saya ceritakan 
tapi belum sampai saat utk saya ceritakan 
dalam renungan tajam yang mahukan penjelasan
mengapakah kini terjadi demikian 
berdiam diri tanpa perkhabaran 

ada satu cerita yang mahu saya ceritakan 
tapi belum sampai izin utk saya ceritakan 
andainya kamu mengaku kita ini milik Tuhan 
janganlah d simpan dendam ke hari kemudian 

ada satu cerita yang mahu saya ceritakan 
tapi belum sampai masa utk saya ceritakan 
mungkin sampai bila bila pun 
tetap saya tidak menceritakan
kerana kamu telah meranapkan segala perasaan 

ada satu cerita yang mahu saya ceritakan 


# sekadar luahan omongan kosong. mungkin ada hamba Allah yg akn baca benda alah nie. mungkin dia paham dan mungkin jugak dia tak paham. satu masa dulu saya mahu ceritakan satu cerita tapi sayangnya sifat sabarnya kurang drpd sabariah smpikan tindakan yg d amik tu sgt2 meranapkan perasaan yg ada. maaflah kalau jawapan yg hamba Allah tu cari tak kn mungkin dpt d bagi lagi lepas nie. cukuplah segala kisah yg lepas. redha terima takdir apa yg daj trjadi. satu cerita yang mahu saya ceritakan pada kamu dh trhenti d sini. SEKIAN ~ WASALAM
 

 

Comments

  1. so nak cite ke tak ni? macam takde pape untuk dicitekan je? hee

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha ceritanya ada ...cuma mcm yg d tulis belum smpi masa utk saya ceritakan

      Delete
  2. meh kira nak dengar cerita tue hihihi :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. ceritanya akak tgh serabut pikir masa depan ~

      Delete
  3. salam..

    ada cerita kita pendam utk diri kita ja.. ada yg kita luahkan kepada yg sudi mendengar.. apa2 pon life must goes on..

    mohon kebenaran iklan dekat sini.. boleh? :)

    Adakah SIMPANAN anda mencukupi?

    Pendidikan ANAK anda
    Simpanan untuk PERSARAAN
    Simpanan untuk KES KECEMASAN
    Modal untuk PERNIAGAAN
    Mengerjakan HAJI & UMRAH
    Pembiayaan PERUMAHAN/KENDERAAN

    http://deenazmee.blogspot.com
    https://facebook.com/deenazmee
    https://twiter.com/deenazmee

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts