Saturday, March 30, 2013

FAMILY DAY

Assalamualaikum

Cuaca panas ari nie wat bg tk leh nk tdo. Baring pn rasa tk selesa.

D tmbh pulak ngan kepenatan menyimpan & mengemas umah.

Alhamdulillah. Semalam selesai sudah jamuan makan makan brsama family.

Penuh satu umah dr dlm smpi ke luar. Hepy betoi tgk suasana cmtu. Riuh rendah ngan suara bdk2 la pak2 la mak2 la.

Walaupn bila dgr jd pening tp cik hepy sbb bkn salu dpt brkumpul semua family cm semalam.

Um bila da selesai jamuan br tingat. Cik tk amik gmbr sekeping pn menu yg ada.

Alahai. LUPA :-P

Tp menu apa cik ingt.

Semalam ada  :
Roti jala & kari ayam
Bihun goreng
Seri muka
Karipap pusing

Tk ingt p dah ai. Apapn syukur alhamdulillah dpt brkumpul semua.

* waiting 4 next year *

Published with Blogger-droid v2.0.10

Wednesday, March 27, 2013

TAPI ITU DULU



Ya dulu aku katakan cinta
Ya dulu aku katakan sayang
Ya dulu aku katakan rindu
Padamu Selalu Hanya padamu

Ya dulu aku rajin merayu
Ya dulu tak berhenti berjanji
Ya dulu aku tak pernah ingkar
Untukmu selalu hanya untukmu


Lalu kini kau datang
Hatimu kalau bimbang
Meminta ku mengulang perasaan

Sayang itu dulu
Dulu saatku tertarik padamu
Kini kamu tak seperti yang dulu
dulu hanya kau getarkan hatiku

Tapi itu dulu
Saat aku kejar kejar dirimu
Bermimpi kau bisa saja denganku
Sayang dulu kau acuhkan cintaku
 Sayang itu dulu

Monday, March 25, 2013

KAMU YANG MENJENGKELKAN AKU


BIARLAH RAHSIA ~ SITI NURHALIZA 

ASSALAMUALAIKUM 

bila terlampau ramai sangat manusia yangsuka amik tau hal org then dok memandai-mandai tentu atur kehidupan org lain, serius rasa geram sgt sgt. 

nk amik tahu tak salah. amik la apa pn tapi tolonglah pikir sama privacy org lain. 

bila tak mau bercerita d kata sombong belagak bagai. 

bila dah bercerita dok p wat cerdik bestari jadi spy p wat spot check. 

mangkuk sudu garpu betoi la. 

tolonglah. 

buat benda yg senonoh ckit aih. dh tua buat la cara org tua. 

dok umah ngaji ka semayang ka zikir ka.

jgn dok ligan dunia sgt. 

kalau rasa nk sgt yg dunia dunia nie suh ja ank pinak kamu yg cari kan. 

mintak ja anak pinak kamu yg sediakan. 

tapi bukan pada aku. hishhh rimas. 

kalau dunia tu yg penting utk kamu silakan. aku tak pernah halang apatah lagi nk hentikan niat SUCI kamu tu. 

tp jgn igt semua org dlm dunia nie mcm kamu! 

mungkin apa yg kita carai tak sama.
 oh bukan mungkin lagi dh

mememang apa yg kita cari tak sama. 

kamu mahukan yg kaya & bergaya d dunia.

tapi akukejar kekayaan d akhirat. 

kalau tu yg kamu mahu silakan blah drpd urusan idup aku. 

aku dah cukup cukup rimas dengan kamu. 

kamu memang seorang yg sangat sangat tersangat MENJENGKELKAN aku !!! 


Sunday, March 24, 2013

YA RABB

Ya Allah..
Kau ampunilah dosa ku yang telah kuperbuat
Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yang tiada terbatas
Kau berikanlah aku kekuatan mental
Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhan
Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cabaran Mu
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan

Ya Allah…
Sekiranya suamiku ini adalah pilihan Mu di Arash
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya
Sekiranya suamiku ini adalah suami yang akan membimbing tanganku dititianMu
Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya
Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di Jannah Mu
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya
Sekiranya suami ku ini adalah yang terbaik untukku di Dunia Mu
Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya
Sekiranya suami ku ini jodoh yang dirahmati oleh Mu
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kerenah dan ragamnya

Tetapi ya Allah…
Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang
Kau tunjukkanlah aku jalan yang terbaik untuk aku harungi segala dugaanMu
Sekiranya suami ku tergoda dengan keindahan dunia Mu
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya
Sekiranya suamiku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan
Kurniakanlah aku kekuatan Mu untuk aku memperbetulkan keadaanya
Sekiranya suamiku menyintai kesesatan
Kau pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari terus terlena 

Ya Allah…
Kau yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan keterlanjuranku
 
Sekiranya aku tersilap berbuat keputusanBimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isteri
Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhirat Mu Sekiranya aku engkar dan derhaka
Berikanlah aku petunjuk kearah rahmatMu
 
Ya Allah…
Sesungguhnya aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbingan MuAku cacat tanpa hidayah Mu
Aku hina tanpa Rahmat Mu

Ya Allah…
Kuatkan hati dan semangatku
Tabahkan aku menghadapi segala cubaanMu
Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agama Mu
Bimbinglah aku menjadi isteri Solehah
Hanya pada Mu,

Ya Allah…
Ku pohon segala harapan
Kerana aku pasrah dengan dugaan Mu
Kerana aku sedar hinanya aku
Kerana aku insan lemah yang kerap keliru
Kerana aku leka dengan keindahan duniaMu
Kerana kurang kesabaran ku menghadapi cabaran Mu
Kerana pendek akal ku mengharungi ujian Mu

Ya Allah Tuhanku…….
Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati
Isteri yang dikasihi
Isteri yang solehah
Isteri yang sentiasa dihati
 
Amin, Ya Rabbi Allamin…….

MAHU CUTI

Assalamualaikum

Ahad
13:40 p.m
24 mac 2013

menghitung hari....
detik demi detik ....
masa ku nanti apa kan ada .....

jelang cerita ....
kisah yang panjang .....
menghitung hari .....

# tetiba ternyanyi lagu MENGHITUNG HARI by KRIS DAYANTI plak.

kempunan nak brcuti bena nya. dh lama sgt tak brcuti.

diri dh teramat amat letih ngan reja d pejabat. otak pn penat sgt2 ngan masalah yg menimpa nimpa.

lepas satu masalah satu masalah mai.

seriusly sgt2 perlukan masa utk berehat.

rasa mcm mau p melancong. macam zaman syudy d CIAST dulu. ada masa lepaskn tension. p bercuti d mana-mana.

indah nya idup sebagai student.


Friday, March 22, 2013

MALAS


ASSALAMUALAIKUM 

 
aku rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuu.................................... 

sayang kamuuuuuuuuuuuuuuuuu............................... 

ok bai !!!

Tuesday, March 19, 2013

WANITA

Kau digelar sebagai penyeri dunia
Hadirmu melengkap hubungan manusia
Bukan sahaja dirindui yang biasa
Malah Adam turut sunyi tanpa Hawa

Akalmu senipis bilahan rambut
Tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu
Jua hatimu bak kaca yang rapuh
Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh

Tercipta engkau dari rusuk lelaki
Bukan dari kaki untuk dialasi
Bukan dari kepala untuk dijunjung
Tapi dekat dibahu untuk dilindung
Dekat jua di hati untuk dikasihi
Engkaulah wanita hiasan duniawi

Mana mungkin lahirnya bayangan yang lurus elok
Jika datangnya dari kayu yang bengkok
Begitulah peribadi yang dibentuk

Didiklah wanita dengan keimanan
Bukannya harta ataupun pujian
Kelak tidak derita berharap pada yang binasa

Engkaulah wanita istimewa

Sedarilah insan istimewa
Bahawa kelembutan bukan kelemahan
Bukan jua penghinaan dari Tuhan
Bahkan sebagai hiasan kecantikan

dehearthy ~ wanita

Friday, March 15, 2013

AURA MSG YANG SAMA NAMUM ORG BERLAINAN


ASSALAMUALAIKUM

semalam dapat satu msg dr hamba ALLAH yg dh lama benar cik kenai. sejak dr skolah rendah lagi. boleh d katakan kami mmg rapat. yea lah abg adik setakat nk gurau gurau marah marah gaduh gaduh apa la sgt. hamba ALLAH tu pun mmg kenal mak semua. so tak dak masalah sgt la.

yg bermasalah skrg nie. msg yg sampai semalam.

trjaga dr tidur then baca.

ALLAH .....rasa berderau darah.
 
jam 5.30 pagi
Jumaat ~ 15 MAc 2013

maaf awk...
bukan niat abg utk ganggu. 
pasti awk punya masalah & mahu masa utk sendiri.

jodoh pertemuan antara abg ngan awk ALLAH yg tentukan. 
dan abg cukup brsyukur utk itu & perasaan syg serta ksh abg pd awk ALLAH yg timbulkan. 
bila jalinan yg d usahakan adalah kerna ALLAH, 
pasti sbg hamba pd TUANnya, 
abg terima andai jodoh serta hubungan yg d beri cuma setakat ini. 

abg berdoa, tawakal serta berusaha 
utk gapai harapan menjadikan 
seorang muslimah seindah namanya 
****** binti ******** milik abg d dunia & akhirat 
dan hamba ini yakin pd TUANnya. 

andai ternoktah d sini pasti terima. 
cuma satu pinta abg, 
ingin dgr & bicara awk sendiri. agr tenang jiwa & perasaan abg. 
abg masih punya tempat mengadu. 
pasti pd DIA. 
jd tlg lah abg. 
doa abg agr ketentuan ALLAH pd awk 
mampu anugerah kebahagiaan selamanya.
 punya zuriat yg akan memakaikan awk dgn mahkota. 

insyaALLAH 
walau dengan siapa sekali pn. 
tetap sayang awak insyaALLAH

tak mampu nk cakap apa-apa. 

bukan sebab sengaja biar masalah brtambah menjadi masalah. 

tp percayalah cik jugak punya masalah.

terikat dgn janji senirik. 

insyaALLAH 

cik yakin satu hari ALLAH akn tunjuk kn kebenaran. 

sampai hari nie cik masih igt lagi pesanan bonda. 

~ biar kita ketinggalan zaman jangan kita ketinggalan cinta terutamanya cinta ALLAH ~ 

dan d sbbkn tu jugak la cik payah benar nk frust frust bila mana org yg cik suka tu tak jadi milik cik.

sbb bonda cakap kalau apa yg kita nk tu tak dapat kt kita makna nya bukan rezeki kita la.

pastu ALLAH nk kita dpt yg setimpal & brpadanan dgn diri kita nie.

DIA yg bagi jd kita jd DIA lagi tau mana yg elok utk kita. 


buat HAMBA ALLAH itu..... 

sabarlah.....

berdoalah.....

rayulah agar ALLAH berikan kekuatan pd diri

pohonlah agar ALLAH berikan keampuhan pd hati 

semoga mendung hitAM yg dtg cepat berlalu pergi .....

# MOOD MENGIRA HARI DEMI HARI.....ALHAMDULILLAH !!!!

Wednesday, March 13, 2013

SAYA RASA SAYA BERHAK

ASSALAMUALAIKUM

sebagai seorang hamba
terasa tidak layak untuk semua ini 
tidak layak untuk meminta yang terbaek 
tida layak untuk memilki yang terindah 
namun pada siapa lagi harus d pohon
pada siapa lagi hendak d rayu
hanya pada DIA
yang selayaknya
kerna 
hanya DIA yang lebih memahami 
hanya DIA yang lebih mengerti
hanya DIA sebaek-baek perancang 
dan kini 
saya rasa saya berhak 
untuk memohon seikhlasnya 
kepada DIA

sebagai seorang manusia
saya rasa saya berhak 
untuk menentukan 
hala tuju hidup saya 
mahu jadi apa d masa depan 
mahu miliki apa utk kesenangan 
mahu bersama siapa utk kegembiraan 

sebagai seorang anak 
saya rasa saya berhak 
untuk membahagiakan bonda 
dalam apa jua keadaan 
sekiranya permintaan itu
masih dalam lingkungan agama 
insyaAllah 
perintah bonda akan saya turuti 
permintaan bonda akan saya penuhi
kerana dia lah satu-satunya harta saya d dunia ini 
setelah ketiadaan ayah d dunia ini
bersengkang mata bonda 
menjaga mendidik membelai 
tanpa menegnal erti penat jemu & lelah 
sesungguhnya
bonda adalah yang terindah yang DIA kurniakan kepada saya
terima kasih bonda 
kerana tak pernah membiarkan saya
merasa kehilangan ayahanda
tidak pernah membezakan saya dengan yang lain
semoga bonda tetap bersama saya
selama hayat yang ada
saya rasa saya berhak 
mendapat bonda seperti bonda

sebagai seorang adik
kepada saudara kandung  
mahu saya hamparkan kegembiraan d hati kalian semua
mahu saya jirus segala kesenangan dlm diri kalian
agar kalian tenang dan senang bersama saya
tak kira d kala suka mahupn duka
sesungguhnya 
kalian merupakan hadiah yang terbaek
yang telah DIA kurniakan kepada saya
mempunyai kalian dalam hidup ini
melengkapkan segala kekurangan dlm diri
tak pernah terasa kehilangan ayahada 
pabila hidup ini d penuhi kasih sayang kalian 
syukur kalian masih d sisi saya
dulu sehingga kini

sebagai seorang wanita
saya rasa saya berhak
untuk memilki  lelaki itu
dia yang saya rasa saya berhak
umtuk saya pilih bagi d miliki
bagi berkongsi suka duka dlm kehidupan dunia
yang sementara ini 
kerana dia lelaki itu 
adalah pilihan saya 
yang terbaik untuk diri saya yang serba kekurangan 
kerana dia seorang lelaki
yang saya yakin
 mampu membawa saya 
ke arah redha Illahi 
mendapat keberkatan darah daging sendiri 
 walaupun ada segelitir yang melemparkan tomahan 
kesan drpd tidak mampu memilki diri ini
menuduh melulu tanpa belas
caci maki tanpa ihsan 
namun biarlah mereka dan kata-kata mereka 
kerana saya telah bersedia untuk bersedia
menerima seadaanya dia sebagai lelaki dlm hidup ini 
buat dia seorang lelaki yang telah saya pilih itu 
bersedia lah kamu untuk bersedia
melayari kehidupan yang sementara ini
yang pasti nya
penuh dengan suka duka
pahit manis kehidupan
yang mungkin menjatuhkan kita dlm sekelip mata
menaikkan kita dlm seketika cuma
percayalah
yakinlah 
berdoalah
bertawakal 
dan berusahalah kerana DIA 
untuk kita memilki satu kehidupan d sana nanti 


 


# saya rasa saya bersedia untuk buat keputusan yang terbesar dlm hidup saya ...... 

KEK COKLAT KUKUS cik AngguR

ASSALAMUALIKUM

entry berkurun yg tersimpan tak trpost2.

khas utk kak shida.

sorry erk sis cik lambat bg resepi kek nie. minggu ya amat-amat minggu lepas.



 


SELAMAT MENCUBA !!!!

KATA-KATA HIKMAH

Winter Aid For Syria 2017

Assalamualaikum . . Mohon bantuan dipanjangkan post nie utk membantu umat Islam di Syria . . detail boleh tgk di FB  TELEKUNG PROJECT...