Saturday, March 24, 2012

AKHIRNYA LULUS !!!! YEEEHHAAAAAAAAAAA ~

ASSALAMUALAIKUM 

Yes !!! Hari nie saat nie detik nie cik Anggur sangat gumbira. Nak tau sebab apa???Setelah bertahun-tahun cik AngguR erk bukan bertahun berkali ja hahaha. Setelah berkali-kali cik AngguR belajaQ cara nk masak gulai akhirnya ari nie baru menjadi. N yg paling best mak kata sedap bila sekali rasa.

Perghhhhhhh !!!! Terasa kenyang 3 tahun aih bila mak puji.kalo tak sebelum nie dok wat gulai mesti mak akn renovate balik. Maknanya gulai tu belom lulus la nk kena repair bru terasa asam masam masin manis semua nya lah. Tapi tdi mak makan nasi ngan seleranya. Alahai lega haty bila mak lalu makan. 

Maybe bagi org len masak gulai tu simple sangat-sangat. Tapi bg cik AngguR gulai tu la paling payah nk masak. Nak bgi serasa ngan tekak mak yg agk cerewet tu haaa.

D tambah pulak mak dok kata sok kalo kawen gulai pon tak tau masak wat malu ja. Haaa wat tambah peluh cerau- cerau la cik AngguR. Hehehehe ari nie dah ley melompat lebey tinggi bila dh pandai wat gulai.


Alkisah masa masak gulai tadi :-

cik AngguR : Mak rasa gulai adik sedap tak erk? 
Mak : Awat pulak tak sedap....tggu la bgi masak dulu mak rasa. 
cik AngguR : Alaaa.... mcm tak jadi ja. Mak napa gulai adik tak wangi pon? 
Mak : Laaa....dah tak dak daun karapole nak wangi apa nya. Daun tu yg dok wat bg gulai wangi. 
cik AngguR ; Aah kan ..ummm..kalo mcm tu boh daun pandan la bagi wangi. 
Mak : Hoiiiiiiii .....jgn dok boh daun pandan. Adoi merapu betoi kalo dia masak. 

cik AngguR gelak kuat-kuat sambil p dapoQ tgk gulai.  ( gelak jahat )

*** ppppssstttt .... Senang haty cik AngguR bila mak lalu makan ari nie. !!!!

4 comments:

  1. amboihhh/ sedap nya la aku tgk. ehehe. :D nak cket...

    p/s : untunglahh orang pandai masak. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhhh terernya akak.. tahniah2 hihihi

      *terasa syahdu ble dgar background music akak..huhuhu

      Delete
  2. ehhh kira tekan reply ke? huhuhuhuhu

    ReplyDelete
  3. roy : heheh wat mcm hang tak pandai lak masak gulai ntah2 lg sodap dr aku ... ~

    kiera : akk dh brkali buat nie bru lulus.... :P

    ReplyDelete

KATA-KATA HIKMAH

Sarang Labah Labah.....

Assalamualaikum..... Uikss..penuhnya sarang labah labah. . . Bila nak mula balik menaip ntah la. . . #moodrajinkemablilahkepadakuuuu...