LUKISAN 2 : MENINGGALKAN ZAMAN @ KETINGGALAN ZAMAN

ASSALAMUALAIKUM 

Pagi nie cik AngguR nk share satu pesanan yg pernah mama cik AngguR bgtau kat cik AngguR. Ayat pesanan tu mmg ringkas tp mempunyai maksud yg mendalam. Sampaikan cik AngguR senirik amik masa 3 4 ari nk pikir apa yg mama cik AngguR maksudkan dalam ayat dia tu.

Mama cik AngguR berpesan :-


"   BIAR KETINGGALAN ZAMAN 
JANGAN KETINGGALAN CINTA " 

Lepas berhari hari cik AngguR pikir apa maksud yg mama nk smpikan at last cik angguR dah paham. Mama cik AngguR tgh bagi nasihat & menunjukkan jalan yg mana baik & buruk utk cik AngguR pikir last sekali buat pilih serta keputusan yg terbesar dlm kehidupan cik AngguR. 
Yup mmg ramai org kalo umur baya cik AngguR nie mesti dah kawen la beranak pinak la mcm2 lah . Pastu kalo jmpa ngan kaum kaum yg berusia lebey ja mesti siap nk kenen ngan orgtu la org nie la. And ada jugak yg kutuk mcm2 konon nya zaman umur mcm nie patot nya dh kawen ada suami & anak2 bukan nya zaman dok membujang lagi. Macam tak laku ja. Hahahaha. 
Serius lah erk bgi cik AngguR zaman skrg nie bukan mcm zaman dulu kala. Umur 14 15 tahun dh kawen. Zaman skrg nie zaman org belajar and cik AngguR senirik kalo d bagi peluang nak ja sambung study. Tapi nk wat mcm mana kekangan keadaan memaksa cik AngguR tangguhkan dulu niat suci lagi murni cik AngguR nie. 
Kalau org tanya cik AngguR umur 26 tahun tk sesuai lagi ka nk kawen? Ahakz ....lawak betoi soklan tu. Jawapan nya bukan sesuai or tak sesuai. Kawen or nikah nie semua nya brgantung pada kemampuan diri bukan saja dr segi kewangan tp dr segi iman gak. cik AngguR bukan tak mau kawen tp cik AngguR rasa belum brsedia nk pikul tanggungjawab nk jaga suami & anak2. Haaa ...daripada cik AngguR dok ikut rentak cakap2 mulut org kawen cepat la beranak cepat la pastu smpi masa da ank pinak laki semua kena plak da masalah pa ckit wat bebai plak tak ka menambahkan koleksi dosa cik AngguR senirik. 
So kesimpulan drpd ayat mama cik AngguR tu ialah biarlah kita terlewat sikit drpd org lain asalkan kita buat pilihan yg terbaek dlm idop kita. 

*** ppppsstttt .... Secara tetiba cik AngguR jadi pelukis handalan hahahahha . Jangan gelak k. Oik oik ....cik AngguR dah ckp kn jangan gelak !!! Hahahaha.

Comments

Popular Posts