AWAK SELALU DATANG MELAWAT SAYA TP NAMA AWAK SAYA TAK TAU

ASSALAMUALAIKUM 

D pagi jumaat yg indah permai mcm buah cermai nie cik AngguR nk kongsi satu info yg cik AngguR rasa kureng d titik timbang berat oleh semua org. Termasuk jugak ngan cik AngguR. Bukan apa dulu zaman skolah sklah dok belajaQ dah tp d sbbkn kita nie makin meningkat usia makin dok tengok benda yg lagha ja ari2 smpikn ilmu ygbaek baek yg kita belajaQ dulu ley trlupa. Boleh jadik jugak kdg kala kita tak tau langsung dah boktan ke tak amalkn sokmo. Tu dia ehhh rojak teruih bahasa cik Anggur guna. Apapon bahasa nya BAHASA UTAGHA TETAP D HATY.

Okeh brbalik pada info yg cik Anggur nk share tu nk la kiranya cik AngguR soal semua trmasuk diri cik AngguR. Berapa banyak nama kawan kawan, sdara mara, ank pinak, pakwe makwe yg kita igt? Haaa ...sure banyak kan. Nama mak ayah tak ley nk soal pasainya semua org da sepasang tu ja. Hahhahaha. So list nama mesti banyak melimpah ruah mcm limpahan kok d atas gndum smpi trbentuk nya koko krunch.

Kalu nama org yg dok dekat dgn kita kit aboleh igt & smpikn da yg dh lama tk jmpa pn tak igt sgt tp dok pulun2 ley igt balik agak2 la kn nama MALAIKAT kita igt tak erk? Adeh kena seketoi kt pp cik AngguR. Terasa panas membara sbbnya da yg igt da yg lupa.

Pasai pa kita tak igt nama malaikat tu sedangkn boleh d katakn dlm sehari da malaikat yg mai melawat kita 70 kali sehari. Kawan2 ada ka? Tapi kita igt kn. So utk nk memperingati semua org trmasuk diri cik Anggur yg koi lama koi meningkat ketinggian usia nya takot2 lupa makanya cik AngguR pon buat notes utk membolehkn d baca balik nnti.

Jom sharing is caring but not daring ngan cik AngguR.


NAMA-NAMA MALAIKAT 

Jibril = MENYAMPAIKAN WAHYU 
Izrail = MENCABUT NYAWA 
Mikail = MEMBERI REZEKI 
Israfil = MENUP SANGKAKALA 
Mungkar = MENYOAL DI ALAM KUBUR 
Nakir = MENYOAL DI ALAM KUBUR 
Raqib = MENULIS AMAL KEBAIKAN 
Atid = MENULIS AMAL KEJAHATAN 
Malik = MENJAGA NERAKA 
Ridhwan = MENJAGA SYURGA  




*** ppppssstttt .... Nak hafal cara mudah ikot ja budak budakyg kurang matang nyanyi lagu. lagu paling best yg cik Anggur suka smpi l anie lagu nasyid BULAN BULAN ISLAM.

Comments

  1. hari tu dengan housemate, main ingat2 nama 25 Rasul..huhu..yang tu pun tak hafal.. T_T

    ReplyDelete
  2. SUNAH SAKURA : KENA DA LAGU BRU CEPAT INGAT..HEHE TINGAT ZAMAN DAK TECHEK DULU BALIK SKOLAH AGAMA SMBIL NYANYI2....

    ReplyDelete
  3. GELOMBANG MERAH ; NK LAGU APA?MEH NK BG ABG JAMAL NYANYI HAHAHAH

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts