ALLAH IS CALLING

ASSALAMUALAIKUM 

dh lama cik AngguR tak hapdate story mory & nota2 yg best2 kn dlm blog cik AngguR nie...bukan pa bz yg trlampau2 la sangat sejak dua menjak nie traing sana sini aduh la..nek lemau aih badan nie :P kalo d ikut2 kan jmaat ni kena p training lagik tapi cik AngguR mintak postpone...letey kowt bru balik dr Shah Alam ni nk p Damansara lak....tak mampu dh rasa kudrat badan nie heheheh.... 

okey...sedaQ tak sedaQ kita dh pon masuk bulan Syaaban kan toi ark??so mcm mana ngan posa2 sunat bulan lepas?dpt byk ka?ermm...cik AngguR tahun nie dapat wat ciput ja....da la dlm beberapa belas hari...aduh sadiss tapi tak pa....still boley d perbaiki..kurang tang posa tambah tang len lak...haaa...walaupon tak bgus kurang2 nie tp da somethng yg meningkat perghhh...SUPERB lah !!!! 

~ SYABAS BEYEY a.k.a cik AngguR

aha...malam nie cik AngguR nk share somethng baru...tp kn nk kata bru tak la bru sgt ilmu nie dh lama cuma nya d perbaharui dlm kotak ingtan cik AngguR supaya amalan cik AngguR senantiasa brtambah dr masa ke masa...hari ke hari..... 

perasan tak selalunya kola pakwe kita panggey ka awek kita panggey ka..laju ja kita jawab kan kan?tak kira la msg ka call ka.....tak kira la siang malam pagi petang..tgh malam buta ka..tgh tidoq ka dlm jamban ja kita tetap berusaha nk jawab kan....betoi dak??? 

tp kalo ALLAH yg panggey kita...sehari lima kali...d panggey dgn penuh alunan suara...perghhh..mendayu2 mengajak kita menuju kejayaan....ada ka kita jawab ngan cepat mcm kita jawab tepon & msg awek or pakwe kita????ermmm...tak kan?trmasukla cik AngguR ada ketika trlalai jugak dlm menyahut panggilan ALLAH...bukan tak jawab teroih..tp lambat...aduhhh roginya :( sesungguhnya cik AngguR rasa malu sgt2 pd diri cik AngguR sbb cik Anggur cm tak tunaikn amanah ALLAH pd cik AngguR utk jaga tubuh badan, haty & semua2 la.....

oleh yg demikian utk mendatangkn keinsafan pd diri cik Anggur nie cik AngguR study balik nota2 lama brkaitan ngan salah satu tanggungjawab kita sbg hamba ALLAH ...semoga cik AngguR d beri petunjuk & hidayah utk menjadi yg terbaek d kalangan yg terbaek insyaALLAH 

so meh cik AngguR sharing is caring but not daring ngan semua erk..... 

zassssssssssssssszzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz !!!!!!!!!!

ALLAH IS CALLING 

Subuh – Allah SWT akan mencampakkannya kedalam neraka Jahannam selama 60 tahun. Sahabat sekalian, 1 tahun di akhirat tidak sama dengan dunia. Jika 1 tahun di dunia kita sudah rasa agak lama, di akhirat 1 tahun bersamaan dengan 60,000 tahun di dunia. MasyaAllah. 7 keturunan kita pun belum lepas 1 tahun jika kita hidup di akhirat.

Zuhur – Dosa sama seperti membunuh 1000 orang muslim. Sedangkan membunuh seorang orang Islam pun kita akan dicampakkan ke neraka, bayangkan kita telah membunuh 1000 orang muslim. Betapa azabnya kita. Begitu mudah kita mencari dosa tersebut hanya dengan meninggalkan solat Zuhur yang mana jika dilakukan, 15 minit pun tak sampai.


Asar – Dosa sama seperti meruntuhkan Ka’abah. MasyaAllah, sanggupkah kita meruntuhkan kiblat umat Islam? Renungkan berapa kali sudah kita meninggalkan solat asar dengan sengaja? Dan renungkan juga berapa kali sudah kita meruntuhkan Ka’abah.

Maghrib – Dosa sama seperti berzina dengan ibubapa sendiri. Saya tak sanggup nak menyedarkan diri saya dengan lebih panjang akan dosa meninggalkan solat maghrib ini. Rasa amat bersalah dengan ibu saya sendiri.

Isyak – Allah SWT berseru kepada mereka “Hai orang yang meninggalkan solat Isyak, bahawa Aku tidak lagi redha engkau tinggal dibumiKu dan menggunakan nikmat-nikmatku, segala yang digunakan dan dikerjakan adalah berdosa kepada Allah SWT.” Sahabat Oh! Islam sekalian, ketika anda membaca artikel ini anda masih menyedut udara untuk bernafas. Adakah udara itu diredhai Allah SWT? Jika Allah mengenakan charge RM10 setiap kali kita menyedut udara, sudah tentu baru ramai antara kita yang akan tersedar dari tidur.


Antara azab bagi mereka yang meninggalkan solat:

Dunia

1. Allah SWT menghilangkan berkat dari usaha dan rezekinya.
2. Allah SWT mencabut nur orang-orang mukmin (soleh) daripada (wajah) nya.
3. Dia akan dibenci oleh orang-orang yang beriman.

Sakaratul Maut

1. Ruh dicabut ketika ia berada didalam keadaan yang sangat haus.
2. Dia akan merasa amat azab/pedih ketika ruh dicabut keluar.
3. (su’ul khatimah)
4. Dia akan dirisaukan akan hilang imannya.

Alam Barzakh

1. Dia akan merasa susah (untuk menjawab) terhadap pertanyaan (serta menerima hukuman) dari Malaikat Mungkar dan Nakir yang sangat menggerunkan.
2. Kuburnya akan menjadi cukup gelap.
3. Kuburnya akan menghimpit sehingga semua tulang-tulang rusuknya berkumpul (seperti jari bertemu jari)
4. (Siksaan binatang-binatang bisa seperti ular, kala jengking dan lipan)

Hari Qiamat

1. Hisab keatasnya menjadi sangat berat
2. Allah SWT tersangat murka kepadanya.
3. Allah SWT akan menyiksanya dengan api neraka. 



*** pppppppssssssttttttttt.......utk yg salu melewat2kan solat hope lepas nie solat nya lebey cepat dr kebiasaan....kalo kata kita tak syg kn diri kita tak hormatkn diri kita...HORMATILAH ALLAH SAHUTLAH PANGGILANNYA dgn seberapa segera yg boley...utk yg tak solat d harapkn nota nie brguna utk kita :) kesenangan & kewehana d dunia nie sementara saja....percayalah bila smpi masa kita jatuh trduduk tak mampu utk bangun kembali tak kn ada yg kita akn carik melainkn ALLAH semata2....sbb hanya dia yg lebey memahami & mengerti segala apa tentang kita...sahutlah panggilan ALLAh kalo kita mahu ALLAh menyahut panggilan kita nnti...

Comments

Popular Posts