Friday, May 20, 2011

DAJJAL `SUDAH` MUNCUL DARIKHURASAN

 ASSALAMUALAIKUM 

Salam Jumaat utk semua....ari nie cik Anggur nk share satu buku yg bg cik AngguR sgt2 menarik & patot d miliki oleh semua

TAJUK BUKU : DAJJAL `SUDAH` MUNCUL DARI KHURASAN 


mesti semua penah baca kisah Sai Baba yg ada mcm2 kebolehan dlm facebook sebelum nie kan..so kali nie cik AngguR just nk kupas ckit la isu yg ada dlm buku nie 

Antara bab yg d bincangkan dlm buku nie ialah : 

BAB 1 : BAGAIMANA BERSIKAP YG BENAR TRHADAP FENOMENA AKHIR ZAMAN 

BABA 2 : PERINGATAN RASULULLAH TRHADAP FITNAH AKHIR ZAMAN 

BAB 3 : MENGAPA FITNAH DAJJAL HARUS MENDAPAT PERLAKUAN ISTIMEWA 

BAB 4 : DAJJAL SEBAGAIMANA YG D SEBUT DLM QURAN & HADIS NABI 

BAB 5 : BENARKAH ABAD 21 MERUPAKAN ZAMAN KEMUNCULAN DAJJAL
( MENYINGKAP MISTERI HADIS FITNAH DUHAIMA` ) 

BAB 6 : MENYINGKAP SYUBHAT & FITNAH SAI BABA SANG AVATAR, DIAKAH DAJJAL AKHIR ZAMAN? 

BAB 7 : SYUBHAT-SYUBHAT DLM PENGKOLERASIAN ANTARA DAJJAL AKHIR ZAMAN YG D JANJIKAN RASULULLAH SAW DGN SATYA SAI BABA SANG AVATAR 

BAB 8 : BAGAIMANA & BILA KITA DAPAT MEMASTIKAN BAHAWA SAI BABA ADALAH DAJJAL YG AKN MUNCUL D AKHIR ZAMAN 

BAB 9 : APA YG HARUS KITA LAKUKAN JIKA BRJUMPA DGN DAJJAL

okey...selepas beberapa lama baca buku nie..walaupon belom habes sepenuhnya...kesimpulan yg cik AnggUr dpt ialah tanda2 kemunculan DAJJAL nie dh lama brlaku dh pon cuma kita kurang peka ngan hal2 yg mcm nie...contohnya peperangan yg brlaku....fitnah sana sini...byk kepalsuan drpd yg benar d muka bumi nie... 
d bawah nie cik AngguR nk share info ckit la pasai persamaan yg yg ada pd DAJJAL dgn SAI BABA yg  d sebut2 sebagai sang avatar selama nie..jom kita baca.... 






DAJJAL : seorg lelaki yg brpostur pendek, gempal, berambut kribo, brkaki bengkok 
SAI BABA : seorg lelaki brpostur pendek & brkaki bengkok 

DAJJAL : memiliki mata buta 
SAI BABA : penah alami kebutaan d zamn remaja & sembuh kembali 

DAJJAL : dtg & brsama gunung roti ( tepung ) & sungai air 
SAI BABA : memiliki kemampuan mengeluarkn vibhuti ( tepung suci ) dari udara melalui tangan nya 

DAJJAL : memiliki kemampuan brpindah dr satu tempat ke tempat yg laindgn cepat ( kecepatannya seperti hujan badai @ awan yg d tiup angin yg kencang ) 
SAI BABA :  memiliki kemampuan brjalan menjelajah bumi dlm hitungan kejapan mata 

DAJJAL : memiliki pengikut yg sgt byk bahkan akhir zaman nnt manusia berangan2 utk brjumpa dgn dajjal 
SAI BABA : memilikipuluhan juta pengikut

DAJJAL : akn muncul & mengaku sebagai org baik smpi org trtarik utk mengikutnya 
SAI BABA :  mengaku sbg org yg bijak yg bawa misi kebajian utk masyarakat sejagat.

DAJJAL : akn muncul & mengaku sbg nabi. 
SAI BABA : sebahagian pengkut sai baba menganggap nya sbg nabi.

DAJJAL : akn menggunakan nama Al Masih 
SAI BABA :  mengaku akn menjelma sebagai Al Masih Isa pd tahun 2020

DAJJAL : akn mengaku sbg tuhan 
SAI BABA : mengaku diri nya sbg tuahn semesta alam.

DAJJAL : akn mendakwahkan agama Allah 
SAI BABA : banyak membicarakan tentang islam, Quran & keharusan utk memahamainya.

DAJJAL : mampu menghidupkn org yg mati & sembuhkn org yg sakit 
SAI BABA : ada kemampuan utk hidupkn org yg mati & ada penyakit cancer. 

DAJJAL : boleh menurunkan hujan. 
SAI BABA : memiliki kemampuan menurunkan hujan & mendtgkan air utk penduduk Prasanthi Nilayam 

DAJJAL : boley mengeluarkan brg perhiasan & harta dr bangunan yg roboh lalu mengikutnya seperti lebah 
SAI BABA : mampu mencipta patung emas, kalung emas, injil mini & pelbagai bentuk ukiran yg ada lafaz Allah dlm masa sekejap. 

DAJJAL : akn membunuh seseorg & menghidupkn kembali
SAI BABA : mampu mengeluarkn Linggam dr mulutnya dlm setiap ulang tahunnya. 

DAJJAL : boleh brpindah raga & tempat dr satu bentuk ke bentuk yg lainnya.
SAI BABA :  boleh brpindah dr satu jasad ke jasad yg lain.

DAJJAL : boleh membesarkn tubuhnya
SAI BABA : memiliki kemampuan utk brjalan d ats udara & baut mukjizat pd sebuah kapal pesawat rebang

DAJJAL: boleh keluar masuk pasar & makan makanan dr nya.
SAI BABA : seperti manusia lain yg boleh makan & minum

DAJJAL: akn mucul dgn d dampingi oleh kedua malaikat d kanan & kiri nya
SAI BABA : dtg membawa misi perdamaian, cinta kasih, menghapuskan persengketaan & penyatuan agama.

DAJJAL: boleh memerintah bumi supaya mengeluarkan tumbuh- tumbuhan
SAI BABA : boleh mengeluarkn air dgn hentakan kakinya

DAJJAL: muncul d zaman prtikaian
SAI BABA : memeberitahu bahawa dia dtg ketika byk prtikaian & persengketaan & kedtgnagannya utk menegakkn kebenaran & binasakn kejahatan.

DAJJAL: tidak memiliki anak
SAI BABA : mandul, tidak beranak & tidak mempunyai keluarga

DAJJAL: pimpinan org yahudi
SAI BABA : memiliki misi menyebarkn Teologi Zionis 


Hadis riwayat Anas bin Malik ra., ia berkata:
Rasulullah saw. bersabda: "Tidak ada satu negeri yang tidak dimasuki Dajjal, kecuali Mekah dan Madinah, dan tidak ada satu jalan di Madinah, kecuali terdapat malaikat yang berbaris menjaganya. Maka Dajjal singgah di daerah rawa, kemudian Madinah bergoncang tiga kali goncangan, sehingga seluruh orang kafir dan munafik keluar dari sana menuju ke tempat Dajjal."

Rasulullah SAW bersabda : “Bukankah sesungguhnya ia itu bermata sebelah, dan tertulis di antara kedua mata dajjal itu kata kafir, yang dapat dibaca oleh setiap Mukmin.” (Muttafaqun ‘alaih) Dan dalam riwayat yang lain dinyatakan: “Tertulis diantara dua matanya huruf kaf, fa’, dan ra’.”(HR. At-Tirmidzi)

Hadist riwayat Muslim, dari Nawwas bi Sam’an: Rasullulah SAW mengatakan, "Dajjal adalah seorang pemuda berambut keriting, matanya sebelah kanan celek, aku menyerupakannya dengan Abdul Uzza bin Qathan (lelaki Quraisy yang hidup di zaman Jahiliyah). Maka barang siapa yang menemuinya bacalah surat Al-Kahfi. Ia keluar dari sebuah jalan antara Syam dan Iraq, lalu ia berbuat binasa kesana kemari ”


doa mengelakkan kita trkena fitnah DAJJAL  

"ALLAHUMMA INNI 'AUDZU BIKA MIN ADZABIN JAHANNAM, WA MIN ADZABIN QABRI, WA MIN FITNATIN MAHYA WA MAMAAT, WA MIN SYAHRII FITNATIN MAHSYIHIL DAJJAL"

“Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari azab neraka Jahannam, aku berlindung kepadaMu dari azab kubur, kuberlindung kepadaMu dari fitnah kehidupan dunia dan kematian serta kuberlindung kepadaMu dari kejahatan dan fitnah Al-Masih Dajjal”

*** ppppsttttt pastikan semua beli bukuni & baca serta pahami okey...sangat2 brguna bukan sekadar d jadikn peringatan saja utk kita tp boley jadik pedoman idup utk kita meningkaykn amalan kita sementara masih ada waktu ... ~



6 comments:

  1. fitnah di mana2 saja...heheheh masih takut untuk dosa yg dilaku kan itu...fitnah sana sini..ETAKUT LAH la kau....pada umat akhir zamn ni...

    ReplyDelete
  2. angah : tau tak pe zamn skrg sikit2 fitnah sikit2 fitnah.....nnty cik AngguR buat entry khas pasai fitnah nie okey...dia ada byk jenis

    ReplyDelete
  3. tq info diatas... saya langsung x tahu pon pasai sai baba...

    ReplyDelete
  4. saljurindu : ermmm...sai baba ada byk....yg trbaru yg mcm dlm gambar tu la...semua sai baba ada kebolehan yg sama mcm dajjal..... :)

    ReplyDelete
  5. berita terkini...sai baba dah mati..ada yg bt kajian bahawa setipa yg dilakukan oleh sai baba hanyalah magic yg murah kerana telah terbukti kesahihannya bahawa dia telah merancang smua itu bersama dgn ahli pengikutnya...doa yg diberikan tadi disarankan dibaca sewaktu tahiyat akhir sebelum salam...kerana itu amalan nabi...

    ReplyDelete
  6. izuan nizam : sai baba tu gelaran ja....yg lama2 dulu pon d panggey sai baba jugak...utk pengetahuan hg dajjal bukan hanya satu tp 30...so yg mati tu tak tau no berapa.....d zaman nabi pon da ada dajjal nie.... hanya ALLAH yg mengetahui

    ReplyDelete

KATA-KATA HIKMAH

Winter Aid For Syria 2017

Assalamualaikum . . Mohon bantuan dipanjangkan post nie utk membantu umat Islam di Syria . . detail boleh tgk di FB  TELEKUNG PROJECT...