HEPY BUFDAY MAMA !

pagi nie awai betul aku bangun hahah kul 5 lebey dh bangun bukan apa...bena nya bru tingat semalam tu aku trtidoQ belom solat isyak.....lepas dh amik2 wudhuk semua my mom pon bangun...
ahaa......apa lagi...aku pon ciom r pipi mak..( walaupon ari2 aku ciom b4 aku p reja pas salam ) tp ciom pagi nie aku rasa syahdu sgt2.....SELAMAT ARI JADI MAMA....syg mama sangat2....

aku pon solat la....baca2 lebey kureng..then tggu subuh...sementara nk tggu tu aku dok pikiaq cam mana erk nk bg adiah kt mama nie.....tak mahai mana pon but aku beli gak sbg tanda penghargaan utk my mom yg dh lahirkn aku..besarkan aku..jaga aku..mkn minum..pakai semua2...dr aku kechek smpi la aku besaQ nie....huhu kalo aku pikiaQ2 balik la..tak termampu aku nk balas semua jasa2 mak aku nie....

'ma....adik mintak maaf k ats semua dosa2 adik pd ma selama nie....ampun sgt2 kalo adik ada terkasar bahasa perbuatan semua2 la.....ma jgn tinggal adik k....adik ada ma jer...' 

Ya Allah... 

Kau ampunilah dosa ibuku...panjangkan la umur nya...murah kn lah rezeki nya...& Kau berikanlah kesihatan pada nya agr dia mampu beribadat kepada Mu ya Allah.... 

Ya Rahman... 

Kau kasihanilah ibuku sepertimana dia mengasihani aku ....Kau hilangkan lah segala derita yg d tanggung nya ya selama ini...berikanlah kegembiraan kepada nya d dunia & jugak d akhirat nnt... 

Ya Rahim... 

jgn lah Kau duga ibuGh ku dgn dugaan yg tidak trmampu dia menanggung nya...permudahkanlah segala urusan nya d dunia & jugak d akhirat nnt .....jgn lah Kau berikan ujian yg terlalu berat utk d tanggungnya ya Allah....kasihilah ibuku sebagaimana dia mengasihi aku selama ini.... 

Ya Waliyy... 

Kau lindungilah ibuku dr segala bencana & musibah yg ada ini ......lindungilah ibu ku dr segala kesakitan kesedihan keperitan kejatahan & segala2 nya....peliharalah ibu ku agr dia senantiasa berada d tas jalan Mu yg benar .... 


Ya Aliim....  

kekalkan lah cahaya iman & petunjuk Mu yg telah ada dlm hati ibu ku...dan jgn lah Kau menarik balik segala nikmat serta kurniaan yg telah ibu ku miliki ya Allah....jd kan ibu ku seorg ibu yg trbaik utk aku sebagai ank nya....dan jgn lah Kau biar kn ibu merintih sendirian kesedihan.... 

Ya Muhaimin...

sesungguhnya telah Kau kurniakn pada ku seorg ibu yg sgt pengasih...yg sangat penyayang....aku mohon pada Mu ya Allah....jgn lah Kau biarkan ibu ku sendirian dlm meniti arus kehidupan ini...bantulah ibu ku ...kasihani lah ibu ku..ibu yg telah brsusah payah ,elahirkan & membesarkn aku selama ini...

Ya Basit....  
permudahkn lah segala kesukaran ibu ku.....jgn lah Kau menyempitkan segala urusan nya ya Allah...

Ya Allah... 

dgn penuh rasa kasih ..sayang....& cinta pada ibu ku ya Allah....Kau lindungi lah ibu ku dr segala bencana..musibah & penyakit ....kasihanilah ibu ku ya Allah... 

~ Amin ~

waaa.....dasyat betoi ...secara tetiba aku ley brpuitis lak aih....but tis 4 my mom...luahan tulus ikhlas dr haty y kechek nie....ma...adik sayang ma sgt2 k... 
huhu...sadis nya kalo tingat semau yg mak buat & korbankn utk aku...ngalir sudeh air mata ~... 
( cover..cover t mak tau derrr....susah haty lak dia dh la pagi td dh nanges ngan mama haahha..bg hadiah pon ley nanges ... ) 

mana tak nanges...salu nya aku d perantauan ....hantaQ kad buatan senirik..posmen tulun antaQ...tahun ney aku serah by hand..semalam bru ja buat kt opis... :P simple tp cukup brmakna aku rasa la.... 

aku harap aku mampu jadik ank yg trbaek d antara yg trbaek utk mak aku....i try to b de best among de best 4 my mom...insyaAllah.... 

tiba2 tingat satu lirik lagu..bunyi nya mcm nie yer.... ~KASIH NYA IBU MEMBAWA KE SYURGA.....KASIHNYA SAUDARA MASA BERADA...BRKORBAN RAGA JIWA BINASA...BRKORBAN NYAWA TANDA KASIH NYA...~

* pppssstttt.....buat kawan2 aku..plzz...doakan mak aku supaya sehat2 seperti dulu2 erk...mak aku skrg dh tak larat dh bena nya.....pasai tu la agk touching.....ahakz....plzz...bukan duit @ apa2 yg aku mintak..just plzz....titipkn doa supaya my mom sehat...e2 sudah mencukupi & amat brharga sgt2dah.. buat mama..sekali lagik adik ucap kan....HEPY BUFDAY MAMA..I LUV U SO MUCH !!!




Comments

Popular Posts