DAH SAMPAI MASA....

ASSALAMUALAIKUM 

baru smpi tempat duduk di pejabat. lambat ari nie. sbb? melawat jenazah suami rakan sekerja.

Allah pagi tadi masa suami bgtau kata suami kawan tu meninggal sebak rasa dlm hati. masa tu tgh dukung ank. mmg teringt abes kt ank kawan tu. kecik lg rasanya tak smpi 3 tahun. teringt masa arwah ayh menggal dulu. ya....saya bru 3 tahun setengah. dan smpi ari ni masih igt mcm mana ayh meninggal sbb ayh duduk ats riba mak dan saya d tepi.

ayah....rindunya kt ayah :(

Allah Maha Besar.

kematian hari nie banyak meruntun hati sebenarnya. dlm perjalanan nk p hospital pg tadi walau pn sibuk baca novel tp dlm kepala ligat pikir.

kematian tak kenal usia. muda tua sihat sakit kaya miskin semua akn rasa. yg beza cuma cepat dengan lambat.

bayangkan ari nie saat nie
waktu ni merupakan waktu yg terakhir kita mengadap Allah.
waktu yg terakhir kita bersama ibu bapa.
waktu yg terakhir kita mendukung ank kesayangan kita.

Allah Maha Besar.

bersediakah saya nk meghadap semua ujian tu bila tiba masanya nnti?
yang paling penting
bersediakah saya utk menghadapi maut?

amal tak seberapa
timbangan entah berat sebelah mana

Allah Maha Besar.

semoga Allah terus terus membagi hidayah pd aku utk jadi yg lebih baik dr semalam.
banyak yg lompong dr g sempurna.

istighfar !!!!

kejadian hari nie buat saya berfikir.

ALLAH SEDANG MEMBERITAHU SESUATU PADA SAYA !!! 
BERUBAH LAH JADI YG LEBIH SEMPURNA. 
MALAIKAT MAUT TAK KAN BERTANGGUH WALAU SEKETIKA

*** takziah buat kawan sekerja tu. muda lagi. rasanya sebaya saya. baru sgt brkahwin. ank pn kecik lagi. mentah nk paham perasaan hilang ayh tp percayalah semcm saya walaupn kecik kehilangan tu akn d ingti & dirasai smpi ke tua. moga Allah tempatkn d kalangan org beriman. 

Comments

  1. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman.

    ReplyDelete
  2. moga arwah ditempatkan bersama para solehin amin. kalau terbayang mati dan teringat anak. terus pejam mata rapat2 ;(

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts