Friday, November 14, 2014

KATA KAK FYNN ........

Assalamualaikum 



kata kak FYNN JAMAL 

"ibu pesan pada aku pada hampir malam perkahwinan aku-- macammana payah pun hidup suami isteri satu hari nanti-- tidur berasingan jangan walau sekali. marah macammana, bengang macammana-- ajar diri agar tidak biasa tidur tanpa salah satunya. rimas macammana, merajuk macammana-- tidur mesti satu selimut berdua. pastu bangun pagi tu buat2lah terlanggar tersangkut jari tersauk rangkul konon2 tak sengaja. hahaha. padahal. HAHAHAAH. this is the man Allah amaanah me with. no marriage face no difficulties. giler apa lancar je hidup. mana ada. but we can all try to make things easier for each other. buruk mana pasangan kita-- buruk kita entah macammana; kira untung dia sudi terima kita. kan? mari jadi perfect for each other, dan bukan kita nak yang perfect sahaja. kita pun bukan perfect mana." 


http://photos-b.ak.instagram.com/hphotos-ak-xpa1/10731595_303535289840993_1897319169_n.jpg 

Adat dalam hidup berumah tangga. Bohong lah kalau cakap tak dak gaduh marah merajuk sepanjang masa hidup bersama tu. 

Aku yang dulu org yg terpaling mudah brsuara kalau aku rasa aku tak suka & terasa. Tapi sejak mana ada suami, ada anak aku rasa diri aku mcm dah lain ckit. Aku lagi suka diam. Diam sbb aku cuba carai kelebihan & istimewanya pasangan & anak aku pd aku. 

Sedaya mungkin aku tahan amarah aku sbb aku trlampau sygkn hrta dunia akhirat yg Allah pinjamkn pada aku hari nie. 

Diam aku lebih baik dr aku brcakap sbb aku tau kalau aku brcakap kata-kata aku tu boleh menyakitkan hati org yg aku sayang. 

*** muhasabah !!! sekadar peringatan & nasihat utk diri seniri...kang ada plak spekulasi kata aku gaduh dgn laki aku. 
Salam Jumaat

2 comments:

  1. "setiap kelebihannya disyukuri, kekurangannya diredhai" kira selalu ingt yg itu kak :)

    ReplyDelete
  2. kita pon wt cmtu la kdg2 bl mrajuk.esok2 tu buat2 tpgg...kah3...pdhl ms mrajuk sombong gila

    ReplyDelete

KATA-KATA HIKMAH

ILUSI TAK BERTEPI - HIJAU