KISAH IMAM # part 12 SAMPAI KE LUBANG CACING

ASSALAMUALAIKUM

pagi-pagi dah dapat msg dlm WHATSAPP dr sorang kak tu. siap buat group khas semata-mata nk tnya soalan cepumas. intro awal kononnya saja je la nk chatting. tp hakikatnya nk korek rahsia.

sebenarnya bukan kak tu sorang ja yg tanya ramai lagi org yg bertanya pasai nie.

soalan standard.

~ ampa dua kapel ka?
~ ampa dua nie ada apa-apa ka?
 hahahahaha.

dah rasa mcm artis pulak aih ramai sgt yg tanya. makaseh la pd yg sudi brtanya & amik berat. dan mintak maaf jugak la pd sesetgh org yg saya tak leh nk jawab. sbb tak mampu lagi nak bagi jawapan utk soalan yg d tanya. bukan sebab nak mengelat ka tak mau share ka apa ka. tambah pulak kalau dok tanya d depan org ramai mmg tak kn dapat jawapan la. kalau jawab pn mesti jawapan merepek-repek.

bagi saya, kalau benda tu betul sekalipun tak elok d hebohkan lagi. benda baru langkah awal. misalnya bertunang, seeloknya d rahsiakan. kita tak tau apa yg akan jadi d masa depan. sebagai manusia mmg mudah sgt2 kita merancang mcm-mcm. hakikatnya masa depan kita tak tau lagi apa nk jadi apa yg dh DIA tetapkn utk kita.

bukan saya nk kata org yg bgtau dia dh brtunang bagai tu salah. trpulanglah. itu cara masing-masing. kalau selesa d war2 kan ok ja. tak salah. kdg2 perlu jugak war2 sbb tak mau org masuk jarum. jadi nk elak dr kena kacau dek org lagi bek bgtau. tak kn nk tunggu org kebas dulu bru nk habaq. cuma kalau d tnya pendapat saya tentang hal nie, saya lebih suka brdiam diri. bukan semua benda kita boleh brkongsi dgn semua org. ada sesetgh perkara yg perlu kita simpan utk diri kita jugak.

insyaAllah. bila dah sampai masa nnti saya akn bgtau jugak. yg pasti bukan sekarang :)

# dok cari jugak gambar yg kak tu dok ceritakan tu tapi tak jumpa pulak. pelik betoi ......


Comments

  1. DEPA YG DOK TANYA TU TAK SABAR LETEWWW HIHI

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabar la sabariah oiiiiii sabaruddin ada lagi nih ~

      Delete
  2. kes2 mcm ni mmg suka sgt nak tau
    ni xbg tau lagi lah geram nak tau haha

    ReplyDelete
  3. hihihi. biasanya kalau org kata ada gambar tue, mcm perangkap nak suruh kita mengaku hihihi

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts