TAK MEMBAZIR KE????

ASSALAMUALAIKUM

sekadar nak meluahkan sedikit ketidakpuasan hati.

okey.

mood sekarang mesti semua brkobar nk mengundi kan. tetambah yg baru first time nk mengundi mcm cik nie.

so rata rata tempat kalo p mesti di kelilingi dgn limpahan manusia yg keluar berpusu pusu sokong calon masing masing.

macam semalam cik keluar nk beli barang utk projek khas cik. al maklom la tgh bz memikirkan kesenangan masa depan. dlm dok batuk teruk & sesema yg tak ilang lagi nie gagahkn diri jugak nk p cari barang.

petang tu time cik nk balik tetiba tersekat dek keraba org dok berkempen.

ok fine. dh la berejam tggu. tu tak palagi. biarlah kerah kaki dok menekan tapi gagah jugak nk menyelit bg trlepas dr kalangan rimbunan manusia tu.

dalam dok menunggu tu cik pandang sekeliling.

BENDARA. BENDERA. BENDERA.

semua pihak ada.

mmmm. dlm otak dok trpikir. ke mana agknya bendera nie semua bila lepas semua selesai? dlm dok tak selesai lagi pn dh banyak yg brgelimpangan ats jalan.

tak membazir sgt ka dok pasang byk smpi mcm nie?

tak salah nk pasang. tp rasanya lagi comey kalau kain tu smua d buat kain bergulung gulung then d sedekahkan pada yg memerlukan.

haa tambaha tambah musim dekat nk posa nk raya nie. for sure la org ramai dok kat kedai kain (salah sorangnya cik).

drpd dok beli kain hat jarang la tak cukup meter la bek la amik kibaran yg ada tu buat baju.

lagi syiok kot.

# sekadar meluahkan pendapat peribadi. trpulang pada individu la kn suka yg mcm mana. bg cik nk buat apa pn biarlah secara bersederhana. jgn trlampau brlebih-lebih smpi berlaku pembaziran.




Comments

  1. mcm kira kan. terfikir. kalau la time nak merdeka atau sambut puasa kempen bendera mcm pilihanraya nie lagi rasa syok

    ReplyDelete
    Replies
    1. dh tentu tentu best kn kalo sambutan cmtu

      Delete

Post a Comment

Popular Posts