Friday, October 14, 2011

REMEMBER 4S OKEY !!!!

ASSALAMUALAIKUM

SALAM JUMAAT PENGHULU segala hari.....yeahhhhh !!!!! 

tetiba tingat plak lagu 150 JUTA by FYNN JAMAL ....erhhh sejak dua menjak lagu2 dia menjadi kegilaan telinga cik AngguR....bukan lagu yg dok ada la nie tak best tp lagu2 dia cipta tu cam ada trkena batang idong senirik.....  

terkebetulan pulak la dengan kebelakangan nie ramai yg brtanya dok rapat ngan sapa la nie...ermmm part nie yg cik AngguR malas sgt2..bukan apa....nk kata kedekut pon bukan jugak just malas nk share cerita2 peribadi nie kt org t org kata kita nie gedik pulak dok promote2 cerita senirik....

by de way ..bila d pikir2 balik soklan yg d soalkn minggu lepas oleh seorg hamba Allah tu kt cik AngguR trlintas pulak dlm otak cik AngguR malam semalam...mcm da kena mengena ja la kisah cik AngguR ngan tuan SI KUNING ..... 

bnk yg brkaitan & saling brsangkut paut ngan lagu FYNN JAMAL yg dulu salu cik AngguR dengar...pikir punya pikir la kan..rasa nya lagu nie ley jadik tema utk menjawab soklan2 yg d kemukakan la drpd org ramai hahaha wat mcm ramai peminat bley ~ ..

meh layan lagu nie !!! 


150 JUTA by FYNN JAMAL 


Untuk kali keseratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta, apa kau pura-pura suka” 
*** memandangkan insan brkenaan brpewatakan yg agak jauh beza ngan cik AngguR so org semua pelik mcm mana la cik AngguR ley brtahan utk brkawan ngan insan tu sedangkan kaloorg lain agk terguris haty & perasaan gak kadang2 ngan cara dia......ada gak yg kata cik AngguR nie saja buat2 suka ka erk..saja nk amik haty...dak pn saja nk main2 ka pa ka.....heheh tp semua teori depa tu silap....
YES ..cik AngguR memang suka brkawan ngan insan tu...selesa sangat2..tak dak apa yg buat cik AngguR rasa trdesak ka trpaksa ka utk rapat ngan insan tu & ALHAMDULILLAH sepanjang perkenalan ngan insan tu cik AngguR rasa tak dak la terok sangat mcm orang2 len dok touching2 tu.......dah tu cara dia brgurau senda so kena paham & terima ja la kdg2 org tak ley terima cara kita gak kan...walaupn bnda tu bg kita remeh ja tp d mata org lain??? haaaaaaaa
Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu 
“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa adanya”
“Aku lagi kenal dia” 
*** okey part nie yg paling sensetif sekali la kalo nk komen lebey2 pon....ada org cakap insan tu mudah marah & terasa ...alahai cik Anggur kalo ngan org yg cepat terasa nie haaa....boley mencabar keimanan & kesabaran cik AngguR hehehe.....rilek rilek.....sayang nya sepanjang kenal la kan..rasa nya kalo dlm 20 kali merajok tu.....insan tu cuma merajok & marah sekali ja kot.....yg selebey nya sapa lagi kalo bukan cik AngguR ...so nmpk sgt la apa yg org dok kata...dok cerita tu tak betoi.....
YES .....cik AngguR akui insan tu mmg sangat2 kasar bila brdepan ngan org lain...cara insan tu brcakap, perbuatan & prgerakan insan tu may b bagi org lain mmg kasar.....tp bila insan tu brdepan ngan cik AngguR ....haaaa jgn tegezut erk.......tangan bley ketaQ kowt hahahah mata mau berair.... :) tu membuktikan d sebalik kekasaran & kerakusan insan tu terselit sifat penyayang & lemah lembut .......cuma nya sifat tu bukan utk d pertontonkan pd org lain just for me.... ~

Dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi
*** antara cik AngguR dgn insan tu hoishhi  jauh beza sgt2 kot.....taste kami tak sama...perangai lagi jauh beza....cik AngguR kasar2 pn da jugak kelembutan d depan org lain tp insan tu ohhh.....sorry la sapa ley tgk tu kira nk banjir la bumi malaysia nie hahaha amboihhh dasyat sgt kot.. :P ( jgn marah erk tuan empunya diri kalo baca statement nie )

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata
“sayang mungkin baran tak kira masa
tapi sayang tahan kalau yang salah saya
sayang mungkin saja keras kepala
tapi sayang manja bila kita berdua–
saya kenal sayang saya”
*** haaaa....ada sekali bila insan tu salu dok susah haty pikir betapa jauh nya prbezaan antara dia & cik AngguR dgn bangga nya cik AngguR jawab ......
SAYA KENAL SAYANG SAYA
adat manusia d ciptakan ALLAh berlainan rupa, perangai, perbuatan, sifat & banyaklagi....kalo trlampau banyak sangat persamaan dlm kehidupan tak meriah la beb.......dlm byk2 pengalaman cik AngguR la kan nie 1st time cik AngguR berada dlm situasi yg adehhhh...jauh beza betul dunia kami...tp serius dlm duniayg mcm nie la rupanya cik AngguR jmpa apa yg selama nie cik AngguR carik & nak sgt2.....
YA ALLAH....SYUKUR SANGAT SANGAT cik AngguR D BERI PELUANG & RUANG UTK MERASA NIKMAT YG SELAMA NIE cik AngguR CARI TP TAK JMPA JMPA....
Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata
*** ....YEAHHH .... peduli apa org nk kata nk mengutuk or nk menilai asal kan haty bahagia..idop tak sengsara napa perlu d pertikaikn lagi kan.....bahagia yg d rasa dlm kehidupan may b boley d kongsi dgn org lain tapi d sebalik kebahagiaan tu...kisah yg buat bagi cik AngguR bahagia...ermmm rasanya tak perlulah nk d persembahkn kt org lain...lebey baek cik AngguR simpan elok2 dlm kotak haty cik AngguR lagik best !!!

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada
*** lantak org la nk kata tak sesuai ka tak padan ka......tak dak manusia yg sempurna d muka bumi ALLAh nie melainkan d cipta tiap2 insan tu ada pasangan nya yg senirik....saling melengkapi antara satu sama lain, saling memerlukan utk brkasih sayang ~ susah senang sama sama idop tnpa ada sengketa benci & dendam..tambah2 lak nk ungkit2 ka maki memaki ka....haaa...e2 la untung nya bila ada kontra antara dua org....
Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada
Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa
*** ..heheheh insan berkenaan cik AngguR nk ucap tQ so much sebab bila dengan cik AngguR semua benda yg insan berkenaan tak suka & tak penah bg org lain buat semua nya cik AngguR ley buat hahaha......muahahah ( gelak jahat ) by de way tQ so much sbb bagi ruang & peluang utk cik AngguR walaupn kita tak tau lama mana yg mampu rasa lagi detik detik mcm nie yea lah insan berkenaan salu pesan kita nie manusia ada hak utk memilih....so cik AngguR paham may b insan brkenaan sedang melakukan penapisan trhadap calon calon yg trsenarai dlm Malaysia Book on Record so.....no women no cry la erk ......idop mauhepy haty mau senang jiwa mau syiok..pa pa jadik jantung musti kental !! 
TERBAEK !!!
Rahsia kita berdua.. 
*** utk kalian yg lain yg sokmo sokmo dok brtanya kan soklan sapa sapa.....sorry la erk...cerita peribadi cik AngguR hanya utk simpanan diri cik AngguR ja bukan utk d kongsi brsama sama heheheh 

*** setelah sekian lama cik AngguR tak menaip panjang lebar malam nie trlepas sudah gian cik AngguR utk menaip....buat insan berkenaan tQ so much again !!! 
REMEMBER 4S OKEY !!!! 

6 comments:

  1. hehehe....merah merah merah....bertuah betoi si tuan kuning 2 kn..haaaa...

    apa2 pun harap cik anggur bhgia la bersma tuan si kuning 2 ea....

    ReplyDelete
  2. zaidi iejai : erk..makaseh daun keladi nahhhh....

    ReplyDelete
  3. dan2 rasa dahaga air keladi...
    harap2 menjadi la ea.....

    ReplyDelete
  4. zaidi iejai :

    anak pak tam nama zaitun
    amboi aih dlm nie pon main pantun !!!!

    ReplyDelete
  5. ulang alik masok blik air bt apanya....
    skali skala apa salhnya

    ReplyDelete
  6. zaidi iejai :

    kait pelam pakai galah
    memang la tak salah

    org buta org celik
    tp agk pelik

    ReplyDelete

KATA-KATA HIKMAH

Sarang Labah Labah.....

Assalamualaikum..... Uikss..penuhnya sarang labah labah. . . Bila nak mula balik menaip ntah la. . . #moodrajinkemablilahkepadakuuuu...