Sunday, May 01, 2011

TOLONG JGN UPGRADE LESEN BRTUNANG JD LESEN MENIKAH OKEY!!!

Malam nie cik AngguR nk kupas satu isu yg rasa nya dh byk sgt2 org len kupas. Bukan kupas mcm kupas buah limau erk....ahakz :) nie kupas secara lebey detail. 

Okey rata2 zaman skrg nie p mana2 pon kn bnda yg sama ja cik AngguR jumpa. Nk tau apa bnda nya....haa isu pasai brtunang tp d halalkn hubungan tu mcm dh kawin....jgn salah sangka okey just isu nie cik AngguR tulis sekadar utk luahan pendapat cik AngguR ja may B pd org len isu nie biasa2 saja tp pd cik AngguR ia agk sensetif kowt. 

So brbalik pd isu brtunang nie....alhamdulillah tahun nie ramai kwn2 cik AngguR yg dh mula melangkah setapak ke hadapan masuk ke alam yg baru....ada yg masuk alam rumahtangga.....ada yg masuk alam brtunang...ada yg masuk alam ibu bapa....yg tak dak lg alam tok nenek ja hahah pasai muda2 lagi...

Kalo yg alam umah tangga & ibu bapa tu....perkara besa la..hubungan yg dh sah2 halal so tk kisah la nk ke hulu ka hiliaQ ka trpulang la..pasai nya yg cik AngguR tau la kan...setelah sah nya prhubungan suami & isteri tu apa saja yg pasangan tu buat akn dpat pahala.....misal kata ckp tepon ka.....dok ckp miss u miss u ka...apa2 ja la....dpt pahala..tu tak masuk lagi sentuhan & mcm2 lagik.....alhamdulillah semoga Allah memeberkati rumah tangga kawan2 cik AngguR d dunia & akhirat hendak nya.....

Cuma nya yg cik AngguR tak berapa nk brkenan la ckit la...eh bukan ckit la byk gak la....kat kawan2 yg baru masuk alam brtunang nie....adehhh...kalo tgk menggalahkn org yg menikah aihhh.......d usung ke sana d usung ke sisni....malu kowt sayang oiiiii........brtunang tu bukan lesen kaat sah dh hubungan tu okey.....brtunang tu makna nya kita dh cop pasangan kita tp still tak ley d perlakukn mcm bini @ laki kita....

Alam brtunang nie mmg la kuat kowt dugaan dia....cik AngguR tak alami lagik tp cik AngguR tgk dr pengalaman yg dok ada.....yg peliknya pasai pa time2 nie la nk buat bnda pelik2 erk.....masa brtunang kerap dok balik umah bakal mak mertua pak mertua dh menikah tak mau balik lak...hyuishhhhh.....pelik gila!!!mana nya zaman da.......aiyok....

Mmg betoi la nie kita idop d zaman yg moden tp jgn la smpi sempadan agama kiat langgar abeh....kwn2 cik AngguR tlg la erk..tak yah la dok tayang2 muka kerap2 sgt...tak maneh d pandang org.....awak2 tu ppuan...yg dok p dok umah laki tu lama2...buat pa nya????tak dan tunggu menikah dh ka....agk2 takley sabaQ menikah p teruih senang..pahala pon dapat....kn baguih..nie dok buat perangai cm tu org tengok dok brjaja tak malu ka....abeh d canang2 nama mak pak awak2 tu....d soal mcm2 oleh org...mak pak tak ajr ka mak pak tak malu ka mcm2 la...kesian wey.....awak2 yg buat mak pak dpt nama pe hal la luuuu.......

GERAM GERAM GERAM !!!!  


May b da yg kata cik AngguR nie kolot..yup cik AngguR ngaku mmg cik AngguR kolot...kolot sgt2.....cik AngguR kolot sbb nk jaga nama bek family cik AngguR....bukan nk kata cik AngguR perfect tp cik AngguR cuba yg trbaek utk jaga maruah family cik AngguR....kalo dh nk dating sgt..p ja dating kt mana2....masjid ka mana2 la......cik AngguR pon salu aih dating2 nie....tp biar la brtempat & brpada...jgn guna lesen percubaan tu jd lesen sah..... 

*** hope cik AngguR tak buat perangai yg mcm tu.......ya Allah pelihara lah daku dr perkara2 yg buruk :( terus terang cik AngguR takot sgt2.....ye lah mana tau ari nie cik AngguR  luah pndapat cm nie sekali bila kena time cik AngguR masuk alam brtunang cik AngguR lak buat perangai cm nie tak ke huduh....huishh tak mo tak mo....mampouh kowt mom cik AngguR tibai ngan penyapu...... 

*** pesanan khas utk sahabat cik AngguR : just teguran ikhlas dr haty..maafkn aku kalo teguran nie buat hg terasa tp serius aku tegur sbb aku kesian org dok mengata mak pak hg...org dok tanya2 mak pak hg tak malu ka ank buat cm tu...mak pak tak segan ka tak ajar ka...ya Allah sian depa tak tau pa hg buat tu..plzzzz......jgn buat perangai yg memalukn k.....agk2 nk p sgt umah si dia prcepatkn ja nikah tu insyaAllah hg akn lebey bahagia.....sekali lagi aku mintak maaf byk2 erk sahabat

7 comments:

  1. btol la cink anggur.. ~ tp.. org yg belum tunang pn dah mcm nikah ape kes ? hahaha

    ReplyDelete
  2. betul tu. mungkin depa rasa dunia depa yg punya. bercinta ni boleh buat org berkhayal sepanjang hari. nice entri. :)

    ReplyDelete
  3. betul tu..setuju2..
    disalah gunakan...
    yelah...
    tunang baru 20%...
    dan tidak bermakna tunang tu dah boleh pegang2...kan??
    emm..
    nauzubillah

    ReplyDelete
  4. zacky :tu la pasai...kalo brtunang pon dh d usung2 ke sana ke mari...siap bok balik umah lagik pe kes..klo takat dtg melawat boley d terima akal lg nie balik brcuty...perghhh kalah org dh ada ank tu....aiyok....

    hadiee : kita pown brcinta jugakkan....kita pown rasa dunia nie kita punya maa...tp agk2 la....kalo dh depan2 org tmbh2 org tua2 pndai2 la jaga adab & sopan nya tak gitu?? hehehe

    farhan : tu la pasai nya....sedey kan bila tgk kwn kita jadik cm tu ...uwaaa...berubah la kawan ku oiiiii

    ReplyDelete
  5. bagus gadis spt cik anggur susah nak jumpe sekarang nih !!!...

    ReplyDelete

KATA-KATA HIKMAH

Winter Aid For Syria 2017

Assalamualaikum . . Mohon bantuan dipanjangkan post nie utk membantu umat Islam di Syria . . detail boleh tgk di FB  TELEKUNG PROJECT...