Thursday, March 31, 2011

UBAT TAHAN SAKIT vs GASTRIK

selasa lepas aku p kinik amik ubat..serius mmg dh tak tahan sgt2 dah sakit nya....rasa cm nk kiok jer lagi....punya la lama menunggu...ley lak doc tu check sorang peSakit smpi setengah jam....tggu punya tunggu...bila smpi turn aku cuma 10 minit jer..hampehhh tp tak pe... ubt yg aku dapat 10 jenis..perghhh sehari dlm sejarah betoi...pas tu dpt gak mc sehari..yeaahaaaa....

pa lagi aku pon balik r...tggu lagi...tp hakikatnya pala aku brpinaQ2....bawak reta melelong2 ja....dh la ujan...otak dok pikiaQ nk cepat smpi umah...smpi2 umah....debussss.......tiDo smpi petang :) 

igt kn mangkit2 tu okey....dh buat pening pala pulakzzz......bukak mata nmpk bumi putaQ....uik gempa bumi lagi ka...adusss......jgn la gempa bumi time cm ney...aku lom kawen lorr....( dan lagi pikiaQ kawen tu huishh tak padan ngan sakit ) ....

pas tu esok nya tu...nk mangkit mai reja tak ley....lagi tambah berat pala aku....ubt tu aku rasa semacam ja...aku pon stop mkn ubt tu....fuhhh sib bek ilang ckit....dh dia buat gastrik pulakz....so ari  nie aku nekad mai reja nak p kinik lg sekali....seb baek la aku p td..tQ so much utk kawan aku Ms Abu Kami sbb tolong  bawak aku...serius pala biol gila2 tahan gaban dh...tak nmpk pa langsung....ngan perot sakit gila2....mata brpinau2...tekak meloya...mcm nk muntah ja nie...aku rasa klo aku muntah sure2 kuar kaler ijau....haha...byk asid dlm perot aku ney...

so masa p jmpa doc td aku pn story la kat dia....pa yg jadi pas aku mkn ubt2 tu...dia pon terang la...rupa2nya..org yg ada gastrik nie agak bahaya utk makan ubt urat @ ubat tahan sakit...kalo kena yg tak tahan ley brdarah dlm perot + pecah perot...syukur sgt2 aku tak mkn dh bila aku rasa biol2 tu...huhh...selamat perot aku...aminnnn

doc tu kata gak...kalo tak pecah perot ley jadi luka dlm perot..so kalo buang air tu ley kuar ngan darah2 sekali...aiyakkk...takot kowt.. :) so ubt yg doc bg ari nie semua nya utk repair balik perot aku nie..mau tak mau trpaksa aku sumbat gak tekak aku ney ngan roti....walaupn perot dok tolak kuar balik..... 

hope aku sehat pas nie...tobat tak mo makAn ubt sakit badan dah...menyusahkn !!!! 




nk muntah dh aku tgk ubt2 nie......wuekkkkkkkkkkkkkkkk



*** ppppsssstttt...mak aku salu pesan kalo mkn ubat...pas mkn tu rasa semacam ja berenti...misalan nya kalo mkn terus muntah ka..mabok2 ka...jgn mkn dh..terus p jmpa doc bgtau tak sesuai ubt tu...alhamdulilah sib baek la aku igt pesan mak :) tQ mak..huhu but sori r tak gtau pasai pening2 tu t mak susah haty lak..mak lak pening lagi haru biru....huhu

No comments:

Post a Comment

KATA-KATA HIKMAH

ILUSI TAK BERTEPI - HIJAU