Thursday, February 24, 2011

URGENT !!!

suzi : su....aku rasa aku tak ley berubah dah la..umur aku dh beropa dah...kalo aku berubah pon bukan nya tuhan nk terima...mcm2 dh aku buat..dosa kecik...dosa besar....semua nya aku buat...

aku : pasai apa hg kata cm tu...kita sapa nk menilai Allah terim ka dak bila kita brtobat...aku senirik tak tau apatah lg hg...kita sama ja...

suzi : kita tak sama su....semua tak sama...aku jauh teruk dr hg..teruk sgt2..hg pon tau kn aku cm na..life aku cm mna...

aku : aku ta...semua nya aku tau...tp... reja Allah kita tak tau...sapa yg Dia nk terima or tolak tu kita tak dak hak nk tau pon...kita sama ja....

suzi : hg tak idup mcm aku su.....

aku : suzi..mmg aku tak idop mcm hg..tp aku pon penah buat salah jugak...aku pnh hanyut jugak....aku pnh alami jugak zaman2 jahat...serius....aku tak perfect mana pon...cuma aku skrg sedaQ & belajaQ utk perfect kn diri aku...but nukan utk org len...aku buat utk diri aku...sbb nk cri redha Allah...

suzi : tp aku payah la....sapa la nk caya aku nk brubah...asai aku nk brubah ja org pelekeh....abeh cm na...

aku : peduli pa org nk kata....depa bg hg mkn ka selami..depa beranak mai kt hg ka?depa dok jaga & amik berat pasai hg ka?kalo depa syg hg depa bukan peleceh hg...depa bimbing hg lg da la...

suzi : kalo aku brubah pon..da lagi ka org nk terima aku...aku dh rosak...semua nya dh hancoQ....pa lg yg tggl kt aku nie....jasad ja..ilmu agama tak dak....semayang aku dh lupa cm mana....nk baca pa pon aku tak tau...serius aku tak igt lgsg....posa lg la...ermmm...jauh sgt dh aku nie....tak dak masa nk patah balik dh.....Allah pon tk mau aku nya..

aku : bohong sgt kalo hg dh lupa semua...

suzi : sumpah demi Allah aku lupa su...aku tak muhong hg la...

aku : ha tgk..hg kata hg lupa semua tp hg tak lupa lak nama ALLAH....pencipta yg menjadi kn hg....tu buktinya Allah masih syg kn hg derrr....caya la ckp aku...

suzi : abeh tak kn aku nk belajaQ dr mula...cm bdk2 la.....aku malu....umur kita dh berapa dh....25 tu zaman kita menikah tau dak..zaman kita dh mula ada ank2...didik ank2...aku nk didik pa nya.....habuk pon tarak dlm otak aku nie...dada aku 0....paham dak zero !!!!

aku : huhu....hg igt semua org dlm dunia nie perfect ka zi....hg igt semua org yg pakai ketayap tu hafal Quran ka..depa paham pa depa baca...tak semestinya la....hg p tanay tgk....tak semua yg tau pon..tp tak kan la dh tak tau nk tggl teruih..tak yah buat..tu dh salah....apa guna Allah bg akai pikiran kt kita..guna la beb....surau..masjid..tu bukan ja tmpt semayang la....temapt kita belajaQ ugak...aku pon la nie dok p ngaji lg...dok pebetoi cara semayang aku....ngaji aku...aku tak malo pon...sdg kn org tua yg tak dak gg pon p belajaQ ngaji lg nie kn hg yg gg penuh 4 cupak nk malu....kita bukan menatang..kita manusia..insan..khalifah d bumi nie....guna otak bukan simpan otak tu.....huh !!!

suzi : aku segan la su..

aku : biaQ hg d malukn d dunia....sbb ckit ja org tau hg cm nie tak reti apa...dr hg dok kena malu d padang masyar...hg tau berapa nya org dok ada kt sana...satu dunia beb...hg tak tau malu ka masa tu habaQ mai kt aku....

suzi :ok la nie aku nk hg yakin kan aku.....napa aku perlu berubah????utk apa aku kena berubah???apa yg aku dpt kalo aku berubah????hah..jawab su......yakin kan aku...

aku : ............



2 comments:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=TEcF5EmHpB4
    suh dia dengaQ ni.. ;)

    ReplyDelete
  2. roy....tQ so much !!!sgt perlukanbantuan bab nie...

    ReplyDelete

KATA-KATA HIKMAH

Sarang Labah Labah.....

Assalamualaikum..... Uikss..penuhnya sarang labah labah. . . Bila nak mula balik menaip ntah la. . . #moodrajinkemablilahkepadakuuuu...